Vinterföräldrar -17/18 del 2

Håller tummarna för att det startar snart för er :heart

Jag förstår att du äter så nu som "sista utväg". Men att börja äta så extremt när man blir gravid för att (eventuellt) försöka undvika graviditetsdiabetes känns jättekonstigt (angående kommentaren att du skulle kunnat äta så hela graviditeten). De flesta äter nog normalt eller till och med lite sämre än normalt, och får ju inte graviditetsdiabetes. Och eftersom man inte är helt säker på vad diabetes beror på som @YaHilweh skrev (och hon om någon borde veta!) så är det bara oturen man kan skylla på, inte dina specifika kostvanor.

Tack snälla! :heart

Ja, tycker också det och tycker även att det känns lite extremt nu.. Men ska ringa min BM i eftermiddag och lyssna lite vad hon säger kring allt det här, hon har inte kontaktat mig än vilket jag tycker är dåligt med tanke på att jag 1. har blivit diagnostiserad med graviddiabetes (detta fick jag ju dock veta av förlossningen som jag bara var hos av en slump) och 2. har fått konstaterat att bebisen är + 33 % vilket är ganska mycket. Allt det här var ju i förra veckan (onsdags och torsdags), så nog är det befogat att tycka att det är dåligt att jag inte har blivit kontaktad? Samma sak kring mitt senaste urinprov, då sa dom att "hör du inget är det inget!" men sen sa jag när jag var där att det verkligen kändes som en UVI och bad dom kolla provsvaren igen, och mycket riktigt.. :meh:

Är era bm också såhär slappa eller är det bara min? :banghead:
 
Att baka semlor med en 2åring, det tar på krafterna. Men nu har vi gjort semlebullar i paleo/lchf stil med lite fusk (hade inte tillräckligt med sötningsmedel, så hade lite socker i)
Lilltjejen har förvisso mest diskat, men när en 2åring diskar.. Ja då diskas inte bara disken utan ungefär hela köket....

Så nu ska jag försöka lasta henna i säng innan jag proväter en semla :D
 
Gooott med semlor! :love:

Jag har pratat med både min bm och ultra-gyn på Danderyd. Ska till bm på em och mäta magen + få någon apparat så att jag kan mäta mitt blodsocker hemma och så ska jag få lite kostråd. Dom var dock rätt "frikostiga", man fick gärna äta 2-3 frukter om dagen, grovt bröd osv. Blir intressant att höra vad dom säger men samtidigt så känns det som så jag åt innan jag fick veta det här. :confused:

Nå väl. Vi ska väl också diskutera lite kring vad allt det här innebär, alla hoppas ju att han ska komma innan nästa torsdag, annars förstår jag det som att mötet på BB Sthlm som jag ska på efter tillväxtultraljudet är för att antingen sätta igång mig (om han inte har gått över 4.5 kg) eller boka tid för snitt.
 
Min mage har sjunkit. Ska bli väldigt spännande att se på torsdag om han trillat ner i bäckenet för att stanna eller om han bara gjort en påhälsning.

Inatt var det sånt liv i magen både ner mot bäckenet men också mot revbenen. Hur jag än låg så kändes magen för trång och att den vilda bebisen försökte bygga ut sitt hus :grin: Jag är trött idag.

Fått mycket mer sammandragningar också framförallt i vila. Magen kan liksom spontant bli stenhård, innan har det bara varit vid ansträngning så det är lite spännande.
 
Är era bm också såhär slappa eller är det bara min? :banghead:

Min verkar inte kolla vikt och blodsocker varje gång, gör era det? Hon kollade inte idag, men besöket före och så kollade hon inte besöket där före.

Idag låg han fortfarande med huvudet ner men barnmorskan ville kolla med ultraljud för att vara riktigt säker eftersom hon hörde hjärtljuden bra rätt högt upp så rörlig och högt upp, om nu det ens har någon betydelse.

Vaknade i övrigt vid 5 i morse efter att ha sovit i några få timmar med nått liknande mensvärk har haft så tidigare men tycker det blir mer, om det är förvärkar eller inte har jag ingen aning om men skönt var det inte :cautious:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 629
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 765
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 891
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 686
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp