Vinterföräldrar -17/18 del 2

Var på läkarbesök igår, angående. Ett eventuellt planerat snitt. Det känns som att de lyssnar på mig, men vill ändå att jag ska fundera en sväng till om förlossningskontrakt är att tänka på. Ska träffa samma läkare på TUL 18/12 då ska vi prata mer om det och få ett fullständigt besked om det blir planerat snitt eller ej.
Hon var mycket noga med att säga att han är absolut inte nekad det snitt, men vill ändå att jag ska tänka igenom allt en sista gång.
 
Har börjat skaffa in det som saknas till lilleman. Snart 60 dagar kvar så nu får jag väl krypa till korset att det börjar bli dags. Efter väldigt mycket om och men hittade jag en skötväska jag tyckte var snygg :p Hittade den dessutom på 40% rea :up: Också beställt en barnvagnsmobil, kanske inte så nödvändigt men jaja :D Och tyg till overallen jag tänkt sy. Lite nervös inför det projektet men går det åt helskotta så får vi la köpa en. Vill ha en i ull och de är så dyra och den jag vill ha kostar närmare 1000:- vilket är alldeles för mycket för nått som ska användas så kort tid enligt mig.

Börjat riva ner tapeten i barnrummet också. Ska få det färdigt på jullovet. Köket ska vi bli klara med innan ankomsten av minimänniskan.
 
Har börjat skaffa in det som saknas till lilleman. Snart 60 dagar kvar så nu får jag väl krypa till korset att det börjar bli dags. Efter väldigt mycket om och men hittade jag en skötväska jag tyckte var snygg :p Hittade den dessutom på 40% rea :up: Också beställt en barnvagnsmobil, kanske inte så nödvändigt men jaja :D Och tyg till overallen jag tänkt sy. Lite nervös inför det projektet men går det åt helskotta så får vi la köpa en. Vill ha en i ull och de är så dyra och den jag vill ha kostar närmare 1000:- vilket är alldeles för mycket för nått som ska användas så kort tid enligt mig.

Börjat riva ner tapeten i barnrummet också. Ska få det färdigt på jullovet. Köket ska vi bli klara med innan ankomsten av minimänniskan.

Tar ni vårt kök med när ni ändå håller på?
Vi får ev ett begagnat kök av några Bekant, så vi kan lägga pengarna på att rikta om golvet istället. Är såååååå (inte) peppad på att ta det i vår sedan..
 
Tar ni vårt kök med när ni ändå håller på?
Vi får ev ett begagnat kök av några Bekant, så vi kan lägga pengarna på att rikta om golvet istället. Är såååååå (inte) peppad på att ta det i vår sedan..

Haha det vill du nog inte :p Vi började med köket i augusti FÖRRA året och sedan dess saknas köksfläkt, bänkbelysning och stänkskydd (glasskivor som vi haft hemma hela tiden...). Måste få upp de tre första glasskivorna sen kan elektrikern komma och flytta lite el så vi kan sätta dit de två sista skivorna och slutligen kan fläkt och belysning monteras.

Längtar :rofl:
 
Haha det vill du nog inte :p Vi började med köket i augusti FÖRRA året och sedan dess saknas köksfläkt, bänkbelysning och stänkskydd (glasskivor som vi haft hemma hela tiden...). Måste få upp de tre första glasskivorna sen kan elektrikern komma och flytta lite el så vi kan sätta dit de två sista skivorna och slutligen kan fläkt och belysning monteras.

Längtar :rofl:

Vi bör göra massa sådant med. Vår ugn och Micro är ännu kvar sedan vi köpte huset för 2 år sedan. Båda har en märkning med tillverkningsår 1989...
Så det börjar bli dags, speciellt att byta elmässigt om inte annat.
Spisen var från samma år, men den har vi bytt. Dock var det endel strul och felkopplat när elektrikern skulle komma och installera den.. Så vi drar oss för att ta resten...

Sedan renoverar vi för att kunna sälja om några år. Inte för att bo kvar. Så vi vill göra det bra, snyggt och billigt. Typ..
 
Vi flyttas till sjukhuset i hemstaden imorgon. Lite läskigt, men ändå rätt skönt. Överläkaren här tror att vi kan vara hemma i lägenheten med henne om 4-6 veckor

Lycka till med flytten idag! Jag tror att det kommer att göra stor skillnad för er att ha enkelt pendlingsavstånd mellan hemmet och sjukhuset, för nu får ni det va? :) Och vilken otroligt glädjande prognos rörande hemgång! :up:
 
Har väl allmänt alltid känt mig rätt negativt inställd till att föda naturligt men tänkt att det kanske känns mer genomförbart när det börjar närma sig men igår kändes det verkligen bara att jag gärna hade tagit ett snitt å fått det bortgjort, tycker i övrigt dom hafsade över snitt fast det ju faktiskt är många förlossningar som slutar så, hade gärna haft en snabb genomgång hur det går till mer praktiskt

Ah, jag förstår! Vi har ju några nysnittade i tråden nu som kanske kan berätta om det praktiska tillvägagångssättet?

Själv är jag inte särskilt sugen på något sätt att få ut ungen på, men ut vill jag ha den så det är inte så mycket att be för :p
 
Har börjat skaffa in det som saknas till lilleman. Snart 60 dagar kvar så nu får jag väl krypa till korset att det börjar bli dags. Efter väldigt mycket om och men hittade jag en skötväska jag tyckte var snygg :p Hittade den dessutom på 40% rea :up: Också beställt en barnvagnsmobil, kanske inte så nödvändigt men jaja :D Och tyg till overallen jag tänkt sy. Lite nervös inför det projektet men går det åt helskotta så får vi la köpa en. Vill ha en i ull och de är så dyra och den jag vill ha kostar närmare 1000:- vilket är alldeles för mycket för nått som ska användas så kort tid enligt mig.

Börjat riva ner tapeten i barnrummet också. Ska få det färdigt på jullovet. Köket ska vi bli klara med innan ankomsten av minimänniskan.

Wow, kul att du tänker sy själv! Syr du mycket annars? Jag satte mig och lagade lite barnbyxor (i större storlekar :D) här om dagen, längre än så sträcker sig inte mina ambitionsnivåer :p
 
Jag hade nog ringt fl redan ikväll. Då det har hållit på ett tag redan. Så det inte startar och inte går att stoppa så tidigt menar jag. Mest för att prata med dom och se vad de tycker.

Jag behövde inte ringa för värken släppte igår eftermiddag! Hade som sagt värk hela dagen och det var stört omöjligt att hitta en position vid datorn som kändes skön (är kontorsråtta och befinner mig framför en skärm hela dagarna). Varje tisdag erbjuder mitt jobb yoga så jag gav den en chans. Värken försvann i princip så fort jag satte mig i skräddarställning. Så märkligt! Jag tror att jag överbelastade ryggen i helgen (gjorde en del tunga lyft i och med storstädning) för jag är fortfarande öm och stel, men värken är borta och det var främst den som gjorde mig orolig.
 
Wow, kul att du tänker sy själv! Syr du mycket annars? Jag satte mig och lagade lite barnbyxor (i större storlekar :D) här om dagen, längre än så sträcker sig inte mina ambitionsnivåer :p

Har sytt endel (du kan se lite av det i sytråden på buke om du är nyfiken :)). Det går ju så himla fort att sy barnkläder, passar mig perfekt och hallonsmulas mönster är easy peasy. Men lite nervös över overallen för har tänkt ha dragkedja på den :eek:

Laga kläder är inte fy skam det heller, kommer man långt med ;)
 
Imorgon är det tredje gången på gravidyoga. Instruktören ska ha med sig en smärtsimulator så man får känna på lite hur det kommer kännas att föda och kunna koncentrera sig på andning. Vete tusan om det är klokt att prova den eller inte. :nailbiting:
 
Så skönt att vara hemma! Har sovit sjukt dåligt i sjukhussängen och längtat efter storebror. Storebror har varit och hälsat på varje dag och är inte helt nöjd med situationen, tycker mest bebis-grejen är onödig och jobbigt att dela med sig av mamma och pappa. Men idag en stund efter vi kommit hem satte han sig i soffan, sträckte ut armarna och ville hålla henne :heart Sambon kommer vara hemma året ut vilket känns väldigt skönt, nu kan vi i lugn och ro hitta lite ny balans i vardagen.

Läkaren som snittade mig kom till mitt rum på BB igår och pratade om operationen. Snittet gick jättebra, men hon hade sett under operationen att jag hade väldigt små äggstockar. Uppenbarligen fungerar de, men det lät lite på henne som att hon var förvånad att jag blivit gravid spontant, utan ivf. Kanske fanns en anledning till att jag kände klockan ticka... :p
 
Imorgon är det tredje gången på gravidyoga. Instruktören ska ha med sig en smärtsimulator så man får känna på lite hur det kommer kännas att föda och kunna koncentrera sig på andning. Vete tusan om det är klokt att prova den eller inte. :nailbiting:

Fasen vad coolt, det låter lite spännande :)
 
Jag har precis kört 3mil enkel väg endast för att få tag på cola ferraribilar. Då närmsta Ica (1.5mil bort) hade slut på dom..
Köpte lite lösgodis, åt 1 bil i bilen sedan var jag nöjd, kände mig tjock och på gränsen till att jag ville slänga påsen.. Det blev en dyr resa... Men påsen är inte slängd och jag får hjälp att äta upp den ikväll :p
 
Fasen vad coolt, det låter lite spännande :)

Det är bara det att det kan sluta på två sätt. Antingen blir jag lugnare då jag vet vad som väntar, eller så blir jag skräckslagen och kommer ha ångest inför FL. Låter nog några testa före mig, för att se deras reaktion. :angel:
 
Jag har precis kört 3mil enkel väg endast för att få tag på cola ferraribilar. Då närmsta Ica (1.5mil bort) hade slut på dom..
Köpte lite lösgodis, åt 1 bil i bilen sedan var jag nöjd, kände mig tjock och på gränsen till att jag ville slänga påsen.. Det blev en dyr resa... Men påsen är inte slängd och jag får hjälp att äta upp den ikväll :p

Full respekt!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 640
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 797
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 901
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 719
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp