Bukefalos 28 år!

Vinterhagar

L

Linnéa

Ni som har speciella vinterhagar - och inte bara en liten rastfålla, hur gör ni med den när det blir vår?

Om man tänker slå gräset på den åkern som hästarna har som vinterhage, måste man harva ut gödseln då eller? Att ha hästarna gående i naturbeteshage på vintern är väl inte så bra med tanke på slitage + att foderspillet även skadar grässvålen.

Har läst en hel del om att vårda betesmarker, men det hör ju inte riktigt hit, detta är ju snarare att vårda åkermark...

Skriv gärna en rad om hur ni gör!
 
Sv: Vinterhagar

Vi har speciella vinterhagar i skogsmark och lite "vall".
Vallen slås inte utan växer vilt på sommaren.
Det gräset (och ogräset) pillar hästarna i sig nu.

Det är sandmark där. så det blir inte ens lerigt en sån här "vinter":bump:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Okej, tar det från början. I mars i år var jag och min (då blivande) sambo och kikade på en gård här i Västernorrland, en liten gård...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
28 957
Senast: Nixehen
·
A
Hästmänniskan Behöver bara skriva av mej någonstans. Det var totalt oväntat. Hon har gått på bete med sin bästis, dom har gått tillsammans nästa hela...
Svar
13
· Visningar
2 527
Senast: palle
·
Hästmänniskan Jag har funderat rätt mycket på det här och känner att det skulle vara bra att höra vad andra tycker om den här saken. :laugh: Jag...
Svar
14
· Visningar
2 751
Senast: hier
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 773
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp