Bukefalos 28 år!

Vintermössor då?

feel

Trådstartare
Letar som en galning efter en ordentlig vintermössa, dottern är 6 månader nu och jag hittar bara rejäla vintermössor för barn från ca 2 år. Stickade toppluvor går bort eftersom vi bor i norra norrbotten, vill gärna ha en mössa som skyddar öronen rejält och som går att "förtöja" under hakan :p

Så vad har ni haft för mössor till era när de var små, och ni som har små barn, vad ska ni ha för mössor i vinter?
 
Sv: Vintermössor då?

Vi har t.ex. använt Polarn o Pyrets hjälmmössor till dottern den hösten/vintern/våren hon var ca 8-14 månader. I höstas och i våras hade hon "vindfleece"-mössan och under vintern hade hon vintermössan.

Nu bor vi visserligen inte i norra sverige, men någon period varje vinter brukar det vara rejält kallt även här nere i småland...
 
Sv: Vintermössor då?

Hjälmmössor är att föredra, det finns i små strl. Vi har haft från PoP sedan E var 7-8 månader :)
 
Sv: Vintermössor då?

Hade hjälmössor till Isak också, riktigt bra.
Vi har en "rånarluva" åt Isak nu, finns kanske för mindre barn också.
Den är ganska tjock och täcker huvud, öron, kinder och haka. Helt oslagbar när det är riktigt kallt.
När det varit som absolut kallast (-36 och kallare) och vi varit tvungna att gå ut, så har det varit tunnare mössa, luvan,
fuskpolo/polotröja, overall med huvan uppdragen och knäppt.
 
Senast ändrad:
Sv: Vintermössor då?

Kikade in på pops hemsida nu, såg hjälmmössorna men gillar inte färgerna, vill helst ha lila eller vit, eventuellt grå. Men modellen på mössa ser ju bra ut, var hittar man sådana förutom pop?
 
Sv: Vintermössor då?

Typ överallt?

Stadium m.f sportklädeskedjor m.m :)

Didriksons har en lila hjälmmössa vet jag ..
 
Senast ändrad:
Sv: Vintermössor då?

Reima har en lila hjälmmössa:

62ed44d8-9512-4317-8f3d-8bb482da35477.jpg
 
Sv: Vintermössor då?

Den var ju perfekt. Gäller bara att hitta den i någon webshop då.
 
Sv: Vintermössor då?

Hittar du den inte på internet så kan jag köpa den här i stan och skicka till dig! :)
 
Sv: Vintermössor då?

Tack för erbjudandet :love:

Ska googla runt lite och se vad jag hittar.
 
Sv: Vintermössor då?

Moa hade en sån här förra vintern, då var hon ett men den fanns i mindre storlekar med. Jag tyckte den var jättebra för den blev aldrig blöt.

166350_490796636049_684896049_6615311_8064749_n.jpg


Kostade 70 spänn, helt ok :)
 
Sv: Vintermössor då?

Om du har en symaskin så är det väldigt enkelt att sy en flecemössa, jag sydde till mina troll när Fredrik var runt året.
01172533.jpg


Hans gjorde jag då i ett lager medans dottern fick en med dubbelt lager, och de har hållt sig varma i alla lägen, ibland nästan för varma..
 
Sv: Vintermössor då?

Ungefär Sveriges sämsta bild, men Milton hade en skitbra mössa sin första vinter (förra året). Vattenavvisande och med fleece under. Satt som en smäck på huvudet och värmde kinderna när man hade den knäppt då öronlapparna gick ner över kinderna en bit också :)

b%25C3%25B6rjan%2Bav%2Bvintern%2Bfr%25C3%25A5n%2BiPhonen%2B097.JPG


Ungefär som denna såg den ut (samma märke), fast då med fleece istället för fuskpäls.
kim_6074.JPG
 
Sv: Vintermössor då?

Hittade den nu och snö kids står det på den.

Jag köpte den på Börjes tingsryd i deras livsmedelsaffär, men jag har även sett den på Kostaoutlet och då tog de över 100 kr där, nedsatt. Jag vet faktiskt inte var man kan köpa den annars men flera har sagt att det ser ut som en Stadium mössa :)
 
Sv: Vintermössor då?

Elodie Details (res. För stavning) fleecefodrade, vindtäta och vattenavvisande. Går att knäppa under hakan eller bara låta det hänga ner på sidorna. Inga snören eller band som hänger ner utan bara flärpar med kardborre på. Har verkligen en vart supernöjd med den sonen hade, som nu tyvärr blitt för liten. Dock ganska små i storleken så det borde inte vara nåt problem att få en sån att passa.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vad har ni för mössa nu? Jag har en helt vanlig mössa. Hatar egentligen mössa, men fryser numera något så kolossalt så jag får klä på...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 730
Senast: Motacilla
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 686
Senast: Whoever
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 203
Senast: Mabuse
·
Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
1 702
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp