Bukefalos 28 år!

Visa era kaniner!

*tove*

Trådstartare
Antar att det redan finns en tråd, men jag orkar inte leta upp den så jag startar en ny :p .

Presentera din/dina kanin/er och lägg upp bilder.

Jag har en dvärgvädur som heter Alfons, 6 mån. En okastrerad hane. Min lilla ögonsten :love: .

Det var inte alls meningen att jag skulle skaffa någon kanin, men om ens pojkväns farsa har en djuraffär så går det som det går :angel: . Skaffa honom utan lov från föräldrarna, men jag fick behålla honom ändå :p .

Alfons är en innekanin och brukar ofta skutta omkring lös på mitt rum. Grannens treåriga dotter kommer ofta och hälsar på honom och får då hjälpa till att mata honom. Hon sa att mig att ta hand om Alfons och Puzzel (marsvin) ordentligt när hon gick senast :rofl: , hon tror att det typ är hennes djur.

Till sommaren får jag skaffa en utebur till Alfons att vara i på dagarna och grannens dotter och jag kommer gå med honom mycket i sele. Fick en sele i julklapp, och han var typ född selvan :D . Han tog det jättelugnt.
 
Sv: Visa era kaniner!

Här kommer lite bilder. Ska försöka lägga upp dom direkt istället för att länka, troor jag vet hur man gör...

När han var lite yngre
5936172.jpg


Alfons med snuttefilt :D
5951743.jpg


Ser så mjuk och go ut :)
5951744.jpg


Tydligen hans dvd :cool:
5951707.jpg


Hoppar upp i sängen när jag minst anar det. Hamnar rätt på mina läxor
5951806.jpg


Tar ner honom pga risken för läkage, och då blir han lite grinig och lägger sig under sängen istället och tjurar :D
5951810.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Visa era kaniner!

Nirs´Ors Dicken, kallas för Dicken eller bubben.
Han är en snart 7 månader gammal holländsk kanin, i färgen svart.
Snäll men lite feg. Dock börjar det "bli kanin utav honom", som jag brukar säga. :P
6564504.jpg


Fia, kallas för Fia eller gumman.
Hon är snart 1 år och 7 månader gammal, och är en isabella manteltecknad dvärgvädurskorsning.
Supergosig tjej, som verkligen förvånar mig med hur folkkär och kelen hon är! Hon blir faktiskt sur om hon INTE blir kelad med.:rofl:
6515570.jpg


Mimi, kallas för Mimsan.
Hon är snart 2 år gammal, och är en svart brokad dvärgvädur/hermelin.
Snäll men väldigt rädd för det mesta. :crazy:
6517024.jpg


kommer mer...
 
Sv: Visa era kaniner!

Lonlys Zvinto, kallas för Zvinto eller gosen.
Han är snart 2 år och 8 månader, och är en blå dvärgvädur.
Supergo kille som är pappa till Fia. Han är numer kastrerad och bor tillsammans med sin dotterdotter Iris.
6564904.jpg


Rosenknoppen´s Iris, kallas för Iris.
Hon är snart 8 månader gammal, och är en svart dvärgvädur/hermelin fuchs.
Snäll och go, men lite avvaktande mot nya människor.
6495113.jpg


Kråkbackens Järnsaxa, kallas för pusslisa.
Hon är snart 5 månader gammal och är en järnblå belgisk jätte.
Helylletjej som älskar att pussas! :D
6495057.jpg

6495070.jpg



Det var mina kaniner det. :)
 
Sv: Visa era kaniner!

Jockis Tjockis:p
6007593.jpg

6629723.jpg
här är min tjej, 5 år och heter Jocke
 
Sv: Visa era kaniner!

Söta! Speciellt Fia :d . När hon blir lite äldre kanske jag kommer med min kanin, så blir de supersöta bäbisar :D
 
Sv: Visa era kaniner!

Min älskling, jag fick honom när han var 3 år (träffade honom när han var 2½ ungefär).
Han älskade att skutta utomhus i sin sele och särskilt då på sommarstället - där gräset tydligen var mycket godare än i stan!
Älskade att sitta i knäet framför tv'n och gosa. Han bodde inomhus, gick fritt i lägenheten jämt, utom nattetid.
Han dog i somras :cry: , 9 år gammal.

kort%20030.jpg

Baltis%20050619.jpg

(Han fällde på bilden längst ner, därav ojämn huvudform och linje i pälsen :crazy: )
 
Sv: Visa era kaniner!

jaa, och här kommer då mina, har dock inte bilder på precis alla, men dom kanske kommer någon annan dag ;) haha

börjar med mina små tjejor :D dock så har jag inga bra bilder på haylin, stella eller nala. får fixa det ;)

ONYX
onyx.gif


WILMA
wilma.gif


SKRÅLLAN
skrallan.gif


DORIS
doris1.gif


NINNI
ninni11.gif





fortsätter i nästa inlägg ^^
 
Sv: Visa era kaniner!

Och så mina underbara pojkar ;) har dock inte bilder på mumin och elliott.

BALOO
baloo1.gif


TARZAN
tarzan.gif


TUFS
tufs.gif


TIGER
tiger.gif


BAMBI
bambi1.gif



fortsättning i nästa...
 

Liknande trådar

Däggdjur Vi har fått ta över en kanin, en sexårig dvärgvädur (?). Jag kan inget om kaniner... Kaninen har nu en stor innebur i åttaåringens...
Svar
6
· Visningar
2 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp