Bukefalos 28 år!

Visa känslor inför barnen?

Boop

Trådstartare
Hur gör ni hemma? Visar ni fysiska känslor (kramar och pussar/kyssar) inför barnen?

Mina föräldrar var väldigt diskreta. Visst trampade man in i köket mitt i ett hångel någon gång, men det var liksom undatag.

Jag och min man grovhånglar inte precis inför barnen men pussas öppet minst på morgonen innan jobbet och på eftermiddagen när man kommer hem. Men när jag tittar runt bland vänner och bekanta verkar det som att många är mer diskreta.

Är jag och min man udda?:cool:
 
Sv: Visa känslor inför barnen?

Vi kramas och pussas ofta:love: kramar och pussar även på barnen i tid och otid. De tycker inte alltid det är lika mysigt som jag:p och jag gör det aldrig när de har vänner hemma för då blir se så generade så.
 
Sv: Visa känslor inför barnen?

nej, det tror jag inte.... eller hoppas iallafall!

jag vill att mina barn ska växa upp i ett kärleksfullt hem, där man är fysisk och visar att man tycker om de andra i familjen.
jag själv är väldigt fysisk och är uppväxt i en kramig familj och är van att se de vuxna pussas och kramas.
jag tror att barn blir som de växer upp och jag vill att de ska kunna visa öppet vad de tycker.

att visa känslor är inget fult eller dumt, så varför ska man dölja det för barnen? nä, mycke pussar och kramar och fysisk kontakt ska det vara, det binder samman familjen och ökar på banden.

vuxenmys hålls dock bakom stängda dörrar, men hej och hejdåpussar och kramar är och ska vara en självklarhet hos mig.
 
Sv: Visa känslor inför barnen?

Vi pussas, kramas och håller om varandra. Sonen är gärna med och pussas och kramas han oxå. Jag älskar att min son är lika gosig som mig, de finns inget mysigare än att varva ner alla 3 med en jättekram i soffan.

Jag har aldrig sett mina föräldrar pussas, i alla fall inte så jag kommer ihåg det.
 
Senast ändrad:
Sv: Visa känslor inför barnen?

jag tror att barn blir som de växer upp och jag vill att de ska kunna visa öppet vad de tycker.

Det tror jag med. Det har från början varit ett medvetet val för mig att "skylta" med mina känslor inför barnen för att "bryta trenden".
 
Sv: Visa känslor inför barnen?

Kl

Här pussas och kramas det stup i kvarten, och det tänker vi fortsätta med =) My är än så länge inte så gammal, men hon har börjat bli riktigt gosig nu och hon älskar att vara med och gosa i soffan med oss =)

För mig känns det viktigt att visa känslor öppet, eftersom jag tror att vi formas mycket efter vår omgivning. Jag vill att mina barn ska få växa upp i ett kärleksfullt hem med mycket kroppskontakt och gos :laugh:, det är så jag själv vill ha det och därför är det självklart att jag vill skapa det för mina barn också.

//Julia
 
Sv: Visa känslor inför barnen?

Vi gör som ni, inget grovhångel men både pussar och kramar. Tycker det är viktigt att kunna visa känslor, och det verkar funka på barnen med. Åtminstone kramar den store på den lille med stor entusiasm. Och det är ju bara så sött när storis åker ståbräda och lutar sig över lillen och har pusskalas. Bebis skrattar massor då :love:

Mina föräldrar visade aldrig någon fysisk tillgivenhet mot varann som jag såg. Inte mot mig heller för den delen, jag minns inte att de kramade/pussade mig något. Sitta i knät var väl det mest fysiska jag fick göra.
 
Sv: Visa känslor inför barnen?

Här pussas och kramas det friskt i hela familjen. Däremot grovhånglar inte jag och sambon inför barnen.
Jag tycker att det är viktigt att även visa fysiskt hur mycket man älskar varandra.

Jag är uppväxt i en familj där man kramas ofta så det känns helt naturligt.
 
Sv: Visa känslor inför barnen?

Vi pussas och kramas öppet. Fast det brukar resultera i att Alice kommer och ska vara med eller drar isär oss... Avundsjuka??? Då lyfter vi upp henne och hon får vara med och kramas.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 763
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 962
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
973
Senast: Skorpion76
·
Relationer Idag sa jag till min pojkvän/sambo att jag imorgon skulle packa ihop det mesta utav mina grejer för att flytta hem till mina föräldrar...
2
Svar
35
· Visningar
4 506
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp