Visning 4 och 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var i god tid framme vid hus 4. Det var den andra inplanerade visningen av det huset och det var jag och ett par till som tittade. Kvinnan i paret var en pratglad yvig typ som nästan blev lite för mycket då jag behövde ha uppmärksamheten på huset, dess förtjänster och brister.

Huset var väl ok, men hade sina underligheter och gav ingen wow-känsla.

Samma mäklare skulle sedan visa även det andra huset, så jag tog rygg på honom för att hitta den andra kåken.

Och där kunde vi börja snacka lite känsla. Huset var onekligen speciellt, och det hade väl snickrats hellre än rakt. Men det är ett dödsbo som säljer, det är friskrivningsklausul på det och jag misstänker att huset har högvis med brister förutom de jag själv kunde se. Att det finns renoveringsbehov står dock helt klart. Vad gäller internet fick jag heller inte besked.

Men man lär sig faktiskt en del av att gå på visningar, dels genom att lyssna på andras samtal med mäklaren men också då man själv pratar med andra spekulanter.

En av de andra spekulanterna kom jag att prata ganska mycket med. Så det ledde till att jag blev erbjuden en tältplats på hans tomt eller i ett rum i hans hus. Hoppsan, jag tror att jag hört det där förr. ;) Eftersom jag funderat på att åka till norra Öland för att glo lite erbjöd han också att han kunde köra dit mig på hans hoj. Nåväl, jag påpekade att jag saknade hjälm och skyddskläder och det höll han ju med om att man måste ha. Han tänkte väl inte på det först.

Jag fick i alla fall tips om ett bra matställe i Påryd så sedan åkte jag dit. Vid kassan hittade jag en broschyr om att det pågick öppen trädgård på olika ställen i närheten vissa datum och till min stora tur var det idag och kommer att vara även i morgon :)

Så efter maten blev det trädgårdsbesök. Jättekul, men oj så varmt och svettigt.

Efteråt åkte jag till biblioteket. Det såg stängt ut men när jag tog i handtaget var det öppet. Det fanns ingen där alls. Märkligt. Men jag lånade toan, bläddrade i en bok, laddade mobilen, hämtade laptopen jag har med mig och använde den för att lyssna på bibliotekets cd-skivor. Av bara farten rippade jag ett par skivor :o Har jag varit kriminell nu? :o

Så småningom åkte jag till en skog. Det finns rätt gott om bra tältskogar här.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 630
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår kväll packade jag in tältet och lite annat bra-att-ha i bilen och drog iväg. Tanken var att övernatta på ett ställe som var ungefär...
Svar
0
· Visningar
432
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår blev det klart att det var jag som skulle skriva kontrakt på huset och inte den andra budgivaren som bjöd över mig. Så telefonen...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp