Bukefalos 28 år!

Visning av fbl föl??

sommerday

Trådstartare
Jag har införskaffat mig ett dräktigt fullblod som jag hädanefter har tänkt använda i hbl avel. Hon väntar nu ett rent fbl. Min fråga är följande då jag inte är insatt inom fbl. Jag ska sälja fölet men ska jag försöka sälja det som galopphäst eller ska jag visa det i fölvisning osv och då som mer ridhäst. Vad rekommenderas av ni som vet??
 
Sv: Visning av fbl föl??

Vad är det för stam på den? Du kan ju ta med den på åringsauktionen, som är på hösten då hästen är 1 ½ år.
Där är det ju främst för att bli galopphäst men skulle även kunna köpas av en ridhäst människa.
 
Sv: Visning av fbl föl??

Hej, vet inte riktigt var du bor och vad du har för kontakter. Jag är inte jätteinsatt i det men kontakta Stall Lambada i skåne (runt höör nånstans) för det är de som håller i åringsauktionen i skåne...brukar åka dit och kolla...brukar vara i augusti eller september....lycka till
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 059
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Igår på förmiddagen föddes en perfekt liten hingst..tyvärr har han legat trångt i magen och med frambenen ihopvikta. Detta innebär...
2
Svar
20
· Visningar
2 561
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 596
Ekonomi & Juridik Jag har hittat ett riktigt fint sto på ett "polsk hästnet" och är i kontakt med säljaren. Dock är jag stressad över logistiken kring att...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp