Bukefalos 28 år!

Vit herdehundsköp!

Sansa

Trådstartare
Nu verkar det som vi bestämt oss!! Har hittat en vit herdehunds tik som vi med stor sannolikhet kommer att köpa!! Är så glad och förväntansfull. Då valpen bor på andra sidan landet från oss så kan vi inte träffa henne innan vi bestämmer oss för köp. Men vi ska imorgon träffa en uppfödare som har föräldern till mamman! Ska bli så spännande. Efter det mötet så ska vi ge ett hundraprocentigt svar till ägaren till valpen. Blir det köp så flyger vi upp i augusti och hämtar hem henne! Så spännande! Så glad! Och nervös ☺️
 
Mamman är både svensk utställnings- och viltspårschampion. Hon är årets lydnadshund 2013, årets brukshund 2015 och uppflyttad i högre klass i sök där hon har två godkända resultat. Plus övriga officiella meriter men de är mest en massa bokstavskombinationer.
Pappan har fått omdömet "utmärkt" av RWS rasutvärdering. Han är tysk utställningschampion och har BIS-resultat på meritlistan. Även han har övriga officiella meriter som är bokstavskombinationer. Jag skriver gärna ut dem om du vill. Båda föräldrarna har en lång rad av syskon, föräldrar och far- och morföräldrar med långa och bra meritlistor. De är mentaltestade med goda resultat, höft- och armbågsröntgade med perfekt resultat, registrerade och allt annat man ska vara.
Fick denna kull rekommenderade av en uppfödare av vit herdehund med många års erfarenhet och utmärkelser. Vi var igår och träffade hennes hundar där en av dem är syster till vår valps mamma. Helt underbara hundar och det kändes helt perfekt!! @nella84
 
Vår lilla förra året :love: Ett riktigt litet charmtroll! kan tänka mig en till men maken tycker det räcker med två :angel:
image.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 263
Senast: Ajda
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 270
Senast: Migo
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 249
Senast: Exile
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 821
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp