Bukefalos 28 år!

1_2_3

Trådstartare
Hejhej!
vad har tex "multivitamin" och andra vitaminer för inverkan på hästen?
När/varför ger man det?

:d
 
*puttar upp*

Många ger det året om, och även ibland istället för mineraler. varför?
 
Mulitivtamin kan man väl inte ge istf mineraler! Jag ger mina hästar Basic Multi nu under vintern eftersom vitaminerna i höet avtar ju längre vintern lider. Och för att jag ger foder som inte innehåller några större mängder. Håller iofs på att vänja in det dräktiga stoet på Kraffts Breed o det innehåller ju mer har jag för mig?
 
Jag ger kraffts röda mineraler under höst och vinter + majsolja. B-vitaminer ger jag vid pälsfällning och päls sättning.
Mineralerna innehåller alla vitaminer och mineraler och det ger jag under vinter halvåret för att vitaminhalten i allt foder sjunker med lagringstiden.
Oljan ger jag för att vinterpälsen ska vara tät,blank och fin.
B-vitaminer rekomenderade min veterinär att jag ska ge när hon fäller eller sätter päls för att det underlättar denna prosess för kroppen och hästen blir inte lika trött.
 
Varför inte ta reda på hästens verkliga behov av vitaminer och ge vitamin-tillskott utifrån det?

Tycker inte det känns tryggt att ge "på känn".

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har jättesvårt för tabletter. Pyttesmå piller funkar bra, och huvudvärkstabletter funkar på grund av formen. Men typ alla...
Svar
15
· Visningar
652
Senast: nullo-modo
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: gulakatten
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
562
Foder & Strö Hur tänker ni kring vitaminer i fodret? Utgår ni ifrån att hästen får i sig alla vitaminer den behöver om den har en komplett foderstat...
Svar
5
· Visningar
656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp