E

ettan00

Starten går 07 (08 svtid) i morgon lördag.
I laget rider
Annelie Eriksson - Dahle
Frida Ekström -Zinner
Maria Hagman - Power
Yvonne Ekelund - Baron Grey Star

Cecilia Hellesen-Hansen - Bomb Jack
Rider individuellt.

Vi hoppas på en bra tävling och fina prestationer!!
 
Sv: Vm 2012

*kl*

Hittar ingen lista med startnummer någonstans, nån som vet vart den finns?

Såg på dubais livesändning att Maria och Power var inne i grinden, ca fem minuter sen! :)
 
Sv: Vm 2012

*KL*

Någon mer än jag om inte kan hitta några liveresultat på någon av de ovan nämnda sidorna? :(
 
Sv: Vm 2012

Alla gdk grind 2, men Maria fick en ompulsning och Cecilia reexam. Alla är redo för varv 3.
Annelie fortsatt först av svenskarna.
 
Sv: Vm 2012

Grind4 Annelie, Frida och Yvonne gdk och ute på näst sista slingan.
Maria utesluten grind4 metaboliskt ef ännu en ompulsning.
Cecilia ska snart in på sin obligatoriska reexam grind4. Hon har dragit ner på tempot något.
Laget ligger 9.
 
Sv: Vm 2012

*kl*

Maria Alvarez ligger tvåa för närvarande. Ska lilla Nobby lyckas igen alltså?
 
Sv: Vm 2012

Grind 5
Frida och Yvonne Gdk och ute på sista slingan.
Cecilia har inte anlänt till grind 5 ännu.
Tyvärr tappade vi Annelie i den obligatoriska reexamkontrollen. Då pulsen var ojämn efter vilan.
Laget har således spruckit :(
Vet att Norges Olaug gick ut tillsammans med Frida på sista slingan, för drygt 1h sedan.
UAE vann alla medaljer ind + guld i lag.
 
Sv: Vm 2012

Något väldigt märkligt har inträffat..........................

Tävlingen, VM, har nämligen avbrutits.

För svenskdel innebär detta att Frida är godkänd i mål efter att ha genomfört tävlingen. Yvonne väntas in i mål inom kort. Går hon igenom besiktningen blir hon också godkänd. Vad gäller Cecilia har hon nu kommit in i grind 5 men får inte fortsätta ut på sista rundan vet inte hur det gick i besiktningen om hon ens fick besiktiga..

väldigt förvirrande förtillfället. Men det skall vara åska i området och det är därför man enligt arrangören avbryter tävlingen.
 
Sv: Vm 2012

Fick sms av cecilia för 20min sedan att bomjack var godkänd men vet inte om hur långt det gällde
 
Sv: Vm 2012

Frida godkänd i mål på 23 plats!
Yvonne godkänd i mål på 44 plats!
Cecilia godkänd besiktning 1 i grind 5 oklart vad det innebär i slutresultatet.
Annelie ute i besiktning 2 grind 5
Maria ute i besiktning 2 grind 4
 
Sv: Vm 2012

Ja, jag tror aldrig jag varit med om dylikt oväder. Det regnade så torkarbladen knappt klarade av att få undan vattnet och blixtar av sällan skådat slag. Jag har aldrig varit i tropikerna , men detta var säkert något liknande man kan se där. Eftersom mycket av banan gick på gräs blev det för farligt helt enkelt.
 
Sv: Vm 2012

Det såg ut som en del öppen terräng också bitvis så jag förstår att dom avbröt. Säkerheten framför allt!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Distanslandslagets mest erfarna häst Zinner och ryttare Frida Ekström missar VM på grund av en skada. Därmed har Sverige inget lag i...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den första streckan var teknisk. Den andra den tuffaste. Men svenska Maria Hagman/ Bwuagadugo och Yvonne Ekelund/Baron Grey Star rullar...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det ser ut att bli en teknisk och tuff VM-distans i Sartilly.- Man måste rida klokt, säger Yvonne Ekelund, från Växjö, som gör sig redo...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Gunnar
·
Distans Nu har det kommit ut vilka som ska tävla i midsommar: Seniorer Annelie Eriksson/King Peak Yvonne Ekelund/Baron Grey Star Ella...
Svar
18
· Visningar
3 199
Senast: devere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp