Bukefalos 28 år!

VoH valpfoder?

Sv: VoH valpfoder?

Nej men "vanligt valpfoder" typ RC innehåller ju mindre fett än protein = hunden får i sig tillräckligt med protein utan att bli tjock. Oavsett hur mycket man ger så är det alltid mer protein än fett.
VoH innehåller mer fett än protein (även om skillnaden är mindre i valpfodret) vilket borde innebära att hunden fyller sin energikvot innan den fyllt proteinkvoten?
Om det nu är så att valpar behöver mer protein än fett, jag har läst det på internet men vet inte huruvida det stämmer.

Eller betyder det bara att valpar blir undernärda på RC? ;)
(Camaro hade svårt att hålla vikten på RC som yngre, gick upp när vi bytte till Standart)
 
Senast ändrad:
Sv: VoH valpfoder?

Det är oftast kolhydrater som hundar blir tjocka av, de flesta av VoHs foder innehåller inga kolhydrater.
 
Sv: VoH valpfoder?

Men de kan väl bli tjocka av för mycket fett också?

Eller tänker du typ lchf "fett bränner fett"?
 
Senast ändrad:
Sv: VoH valpfoder?

Jag har bara bra erfarenheter av det, även mina vuxna hundar får VOH valpfoder då och då, och vissa gånger även VOH med lax, då den är fetare.

:idea:

Därför!!! Han tenderar bli lite väl rund nu, får varva med vanlig VOH då... :D Ska man inte ge tillskott då när man ger VOH utan lax?

Sorry trådkap!
 
Sv: VoH valpfoder?

Men de kan väl bli tjocka av för mycket fett också?

Eller tänker du typ lchf "fett bränner fett"?

Hos hundar blir inte kolhydrater omhändertagna utan lagras som fett.
Därför är spannmål helt onödigt.

Protein och fett är livsviktigt hos hundar och därför ska man se till att dessa behov är tillgodosedda. Kolhydrater är skitsamma.
 
Sv: VoH valpfoder?

Hos hundar blir inte kolhydrater omhändertagna utan lagras som fett.
Därför är spannmål helt onödigt.

Protein och fett är livsviktigt hos hundar och därför ska man se till att dessa behov är tillgodosedda. Kolhydrater är skitsamma.

Jag vet. Det var inte det frågan handlade om.
Jag undrar mer om hur förhållandet mellan fett och protein ska se ut.
 
Sv: VoH valpfoder?

Nepp, det finns helfoder utan lax :)

Jag vet, men det var något med nr 33 som man skulle ge tillskott av, tror det var fiskolja eller något, jag minns inte... Äsch, han får en näve torrfoder med korven för magens skull så då är det väl inte så himla noga då.
 
Sv: VoH valpfoder?

Jag vet, men det var något med nr 33 som man skulle ge tillskott av, tror det var fiskolja eller något, jag minns inte... Äsch, han får en näve torrfoder med korven för magens skull så då är det väl inte så himla noga då.

Du behöver absolut inte tillsätta något till 33:an sålänge din hund mår bra på det fodret.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min tik har under dräktigheten ätit PrimaDog chicken & potato och tanken är att även valparna ska börja äta detta om nån vecka men...
2
Svar
31
· Visningar
1 868
Senast: Sel
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
1 861
Senast: Lilla-S
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 716
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 201
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp