Volontärarbete?

stjarnhimmel

Trådstartare
Är det någon här som är volontär?

Inom vad? Hur tycker ni att det är?

Jag vill få idéer och vill veta mer från er som gör det.

Nu tänker jag på arbete i Sverige och inte heltidsjobb utan att jobba lite då och då.
 
Jag volontärar på ett katthem, räknas det? Kattokig som jag är passar det väldigt bra! Är där ungefär en gång i veckan.
Jobbet är allt från tömma lådor och städa till att leka med kattungar.
 
Är det någon här som är volontär?

Inom vad? Hur tycker ni att det är?

Jag vill få idéer och vill veta mer från er som gör det.

Nu tänker jag på arbete i Sverige och inte heltidsjobb utan att jobba lite då och då.
Jag är volontär på en tjejjour! De har lite olika uppdrag, men mitt går ut på att vara "storasyster" åt en tjej en timme i veckan under ett års tid. Jag tycker det är fantastiskt givande :)

Har även volontärarbetat tre timmar i veckan som språkstödjare på SFI, detta genom en organisation som var inriktad på integrationsarbete. Återigen, otroligt givande!
 
Är det någon här som är volontär?

Inom vad? Hur tycker ni att det är?

Jag vill få idéer och vill veta mer från er som gör det.

Nu tänker jag på arbete i Sverige och inte heltidsjobb utan att jobba lite då och då.

Jag är volontär inom första hjälpen åt Röda Korset. Då jag har lite andra roller inom gruppen utöver att bara ägna mig åt första hjälpen kan det bitvis vara ganska mycket att göra, men som "vanlig" första hjälpare tar det inte mer tid i anspråk än vad var och en själv väljer att lägga.
Det som det främst har gett är massor av jättefina vänner, en tung merit på cvt (gedigen grundutbildning och vidareutbildningar bland annat), livsviktiga erfarenheter och möten med människor i alla möjliga och omöjliga situationer.
Vi jobbar på uppdrag av uppdragsbokare, framför allt på konserter av olika slag, festivaler och idrottsevenemang, vilket ger en väldig bredd i vad en kan mötas av. Jätteroligt, utmanande och lärorikt att aldrig riktigt veta vad som väntar!
 
Jag har volontärjobbat mycket inom Röda Korset - dels som lots åt asylsökande och dels som stöd åt asylsökande barn. Sedan har jag även varit aktiv inom en eventgrupp som gjorde olika fundraisingevenemang.

Jag har även varit engagerad inom en intressegrupp för Afrika som arbetade med informationsspridning och fundraising.

För mig har det alltid varit otroligt givande att volontärarbeta och rekommenderar alla som känner att de har tid att prova på det :).
 
Jag volontärar i en antirasistisk organisation som jobbar med integration. Läxhjälp och aktiviteter med nyanlända barn. Känns mycket meningsfullt och framförallt har vi väldigt skoj!
 
Jag är volontär åt IUCN, jag sätter ihop information och kartor som underlag för röda listning för amfibier i Syd-Asien. Främst jobbar jag med helt nya arter.

Jag brukade vara volontär år Birdlife International och spenderade en dag i veckan med data entry, främst saker som de inte hade tid att göra eftersom det inte var jätte akut men däremot en stor hjälp om det väl blev gjort.
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 961
IT & mobiler Min arbetsgivare vill att vi ska börja använda oss av AI i jobbet och har gett oss i uppdrag att utforska ChatGPT. Är det någon här som...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: Paddington
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 770
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Läste en ledare på dn, om att folk som inte kan jobba hemifrån borde få kortad arbetstid. Vad tycker ni om detta och hur skulle det...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 782
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp