Bukefalos 28 år!

Vom og hundemat till min valp

Miniboll

Trådstartare
Hej, jag har en fråga till alla som ger vom og hundemat till sina hundar. Jag har en 4 månader gammal vit herdehund som jag har tänkt ge VoH valpfoder till. Min fundering är hur mycket ska hon få om dagen? På deras hemsida står det 2% av kroppsvikten till vuxna hundar men att valpar behöver mycket mer än så. Jag förstår ju att det är individuellt men vad kan vara en bra startmängd? Hon väger cirka 13kg.

/Miniboll
 
Sv: Vom og hundemat till min valp

2-3% av vuxenvikten ger voh som rekommendation och det funkade fint för min. Börja med det (vad du räknae med att hunden väger som vuxen alltså), och anpassa som alltid genom att hålla koll på hullet.

Hunden äter alltså i princip samma mängd hela tiden.
 
Sv: Vom og hundemat till min valp

Jaha, ja det var ju inte så svårt. Tack så mycket för hjälpen. :)
 
Sv: Vom og hundemat till min valp

2-3% av vuxenvikten är en bra start och så ser du ju om det behövs mer eller mindre.

Man bör tillsätta lite rött kött då och då också eftersom dom baserar sitt foder på kyckling.
 
Sv: Vom og hundemat till min valp

Jag ger också 2-3% av vuxenvikten och min är fin i hull och mår kalas! Han får inget rött kött vid sidan av, bortsett från det som finns på benen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Finns det någon foderkunnig här? Sitter och kollar foder till min valp som kommer i veckan. Jag gillar egentligen att ge rå mat...
Svar
6
· Visningar
1 273
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej Buke! Vi har planer på att få hem en valp i februari :love: En sak som gärna ska funka är att valpen ska klara av att ligga i...
Svar
15
· Visningar
3 230
Senast: moofy
·
Övr. Hund Hej! Jag har en blandras som nu är snart 7 månader. Hon har vart en ganska svår valp med massvis av hyss för sig, som många är! Vi har...
Svar
8
· Visningar
2 426
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 946
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp