Bukefalos 28 år!

Voven är på djursjukhuset.

jemeni

Trådstartare
Fan det som inte får hända har hänt! Jag tappade hästen igår och hon mullrade över min Jack Russel.
Från skadan hände till vi var på djursjukhuset tog det 15min så ibland är man glad man bor nära stor klinik.
Höger fram tass är bruten men vad vi kunde se på plåtarna igår så är benet av på ett ställe och på ett bra ställe.
Natten har gått bra och inte ett ljud från djursjukhuset vilket betyder att där inte är några inre blödningar.

Nu är det bara att hoppas på att operationen går bra idag, hon har tidigare fått ett epelepsi liknande anfall vid sövning.

Så snälla håll alla tummar och tassar idag för Focus!
 
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Men fy :(, stackars liten! Vi håller alla tummar och tassar här!
 
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Men fy, även här håller vi tassar och tummar för att allt går bra.
 
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Aj aj tur det är en JR tåliga små krabater, det kommer gå bra =)
Vi håller tummar och tassar!
 
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Åh vad hemskt:crazy:

Min hund (jrt-dsg) fick fnatt en dag och rusade in i hagen när hästarna kom galopperande (hagen är totalförbjudet område och han har aldrig gått in där förut) han trodde väl att han kunde leka med dem.
Jag såg framför mej hur han blev fullständigt mosad och bara skrek rätt ut.
Som tur var insåg min häst situationen och tvärnitade så att den andra hästen dundrade in i hennes rumpa, men det gick bra tack och lov och det var en mycket skamsen hund som sprang ut ur hagen med svansen mellan benen.
Det går så otroligt fort när det väl händer:crazy:

Jag håller tummarna för att det går bra med din lilla, kramar.
 
Senast ändrad:
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Tur i oturen var att det var kalt igår så hon hade sitt 300g fodrade täcke med magplatta på sig, det räddade nog mycket.
Hästen gjorde allt för att undvika henne men det var för trångt.
 
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Stackars liten vovve! Här håller vi åxå tummar och tassar för att din hund ska bli frisk!
 
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Nu ringde de! Hon mår förhållande vis bra!
Tydligen är benbrott inget akut så ingen operation förrän i morgon!
 
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Åh vad hemskt:crazy:

Min hund (jrt-dsg) fick fnatt en dag och rusade in i hagen när hästarna kom galopperande (hagen är totalförbjudet område och han har aldrig gått in där förut) han trodde väl att han kunde leka med dem.
Jag såg framför mej hur han blev fullständigt mosad och bara skrek rätt ut.
Som tur var insåg min häst situationen och tvärnitade så att den andra hästen dundrade in i hennes rumpa, men det gick bra tack och lov och det var en mycket skamsen hund som sprang ut ur hagen med svansen mellan benen.
Det går så otroligt fort när det väl händer:crazy:

Jag håller tummarna för att det går bra med din lilla, kramar.

Hehe jag såg framför mig hur den andre hästen dundrade in i röva på den andre och tittar upp "ööhh, va händeeer?" haha

Duktig häst du har :bow:
 
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Hehe jag såg framför mig hur den andre hästen dundrade in i röva på den andre och tittar upp "ööhh, va händeeer?" haha

Duktig häst du har :bow:

Ja det var verkligen så!!!
Hon är verkligen klok, och med tanke på att hon varit så svartsjuk på honom att hon själv har jagat honom:crazy: och ändå förstår att när matte skriker och den där i hennes ögon irriterande parveln (han får ju följa med in, det får ju inte hon) kommer farande så är det bäst att stanna, så ja, hon är guld:love:
 
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Nu ringde de! Hon mår förhållande vis bra!
Tydligen är benbrott inget akut så ingen operation förrän i morgon!

Åh vad skönt! Men måste de operera, går det inte bara att gipsa eller något? Min lilla tankeställning bara, naturligtvis tror jag på att de vet vad de gör.

Hoppas allt går bra nu och jag lovar att hålla tummarna.
 
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Åh vad skönt! Men måste de operera, går det inte bara att gipsa eller något? Min lilla tankeställning bara, naturligtvis tror jag på att de vet vad de gör.

Hoppas allt går bra nu och jag lovar att hålla tummarna.

Tydligen vill de operera! Benet ligger rätt så det är inga justeringar som behövs göras men det läker kanske snabbare med operation.

Ska strax åka dit och pussa på henne!
 
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Ja men då fattar jag inte, en operation är ändå ett stort och jobbigt ingrepp för hela kroppen. Jag vet inte, men om det hade varit min hund hade jag inte opererat den, om inte vet. då hade övertygat mig om att det verkligen behövdes.
 
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Personligen tror jag not att veterinarerna vet battre hur stort och jobbigt det ar med en operation an nagon annan...

Ni har tur som har hastar som undviker hundar... En kompis till mig har en hast som sprang upp till en valp som kom in i hagen och stampade pa valpen. Medvetet. Valpen klarade sig, men det var mer for att person sprang ut i hagen och skrek och viftade ganska hysteriskt sa hasten slutade.
 
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Tur att det gick såpass bra. Vår jack russel dog direkt när hon blev påsprungen av en ponny som oväntat tvärvände och sprang hemåt under en ridtur...
 
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Självklart vet jag att vi hade tur det kunde ha gått riktigt illa!
Var och hälsade på igår! Han var som vanligt = terrorist.

Ni får njuta av lite sommar bilder på odjuret så länge!
Bad.jpg

sommar.jpg
 
Sv: Voven är på djursjukhuset.

Åh, vilket tur att det gick så bra som det gjorde iallafall!

Håller tummarna för att liten blir helt återställd och får komma hem snart! :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 424
Senast: Viva
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 001
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 801
Hundhälsa Hej! Min samojed på 3år var lös på gården i söndags och fick syn på grannens hund och skulle då skutta ner för slänten. Han snubblade...
Svar
6
· Visningar
808
Senast: JosseMandy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp