Bukefalos 28 år!

Vovvan bajsar blod

L

Lionheart

Rent blod då alltså. Hon har varit dålig i magen sedan i söndags, hon är en maghund så är inte helt ovanligt. Igår hade bajset en rödaktig ton, men inget oroväckande. Idag var det röda strimmor i bajset, men 2 minuter senare satte hon sig igen och bajsade rent blod. Sprang direkt hem och ringde vet, men eftersom hon är pigg fortfarande så fick jag en akuttid kl 18.50 = Matte kommer dö av oro.. Och jag är inte den pjoskiga av mig, men hon är ändå mitt hjärta.. Dels undrar jag om det är vettigt att vänta till 18.50 och dels undrar jag om någon annan har liknande erfarenheter? Hon har varit inne på grundliga undersökningar pga magen innan men har aldrig visat någonting.. Rehab har alltid varit Hills i/d och pro-kolin, men hann inte ens påbörja den kuren innan detta hände..Hon kissar även väldigt ofta, men kan inte avgöra om det är pga löpet (dag 12 i löpet) då hon brukar börja kissa oftare, men upplever att det sker mer än vanligt nu..
 
Sv: Vovvan bajsar blod

Har du tempat henne och har du koll på hennes normaltemp?
Dricker hon som hon ska?

Den enda gång jag varit med om att en hund bajsat blod har varit när tanten blev riktigt dålig i magen en gång efter att ha ätit hundskit. Då när hon hade haft diarré något dygn så kom det blod, men det var nog mest för att hon skitit så mycket på så kort tid. M.a.o. oroade jag mig inte, eftersom jag visste orsaken och misstänkte att det skulle bli bra väldigt snart (men ja, jag hade kontakt med veterinär också under tiden).

Bra i alla fall att ni fått veterinärtid. Det är ju inte så långt kvar ändå. Håll koll på henne bara så att hon inte börjar må sämre plötsligt.
 
Sv: Vovvan bajsar blod

Jag svarar åt Lionheart, vi pratar i telefon då hon är på väg till veterinären.

Jag valde att ta ett annat djursjukhus där vi fick komma in tidigare.
Hunden stressade ut mig flera gånger men enbart för att kissa onormalt ofta.
Vi är på väg in nu. Det enda hon har fått att äta är märgben och köttbullar utöver sitt vanliga torrfoder och har inte fått i sig nåt
under promenanderna då hon varit under ständig bevakning.
Har ingen temp för tillfället då den mystiskt försvunnit så har inte kunnat kolla, men färgen på tandköttet är fint i alla fall.
Dricker gör hon och kissar därefter som du kanske förstår av tidigare text ;)
 
Sv: Vovvan bajsar blod

hur har det gått med vovven???

min förra hund bella bajsade blod, men hon hade under en längre tid haft juvertumörer som förändrats ganska snabbt. hon mådde superbra i allting fram tills dess. och jag hade redan beslutat att hon inte skulle behöva genomgå en stor operation där man inte ens kan garantera att hon blir bra...det var dags för henne att gå då...
hoppas det *bara* är något hon ätit! och jag skulle inte gå med på att vänta flera timmar. ringer man om en sån akutgrej såå...bra att ni kunde åka till en annan klinik!!
om de kräks o bajsar blod kan det ju faktiskt vara allvarligt om man har otur........
 
Sv: Vovvan bajsar blod

Märgben får iaf mina hundar att skita blod om de är ovana vid det. Beror väl iofs på i vilken form de fått det i. Men sist de fick märgben resulterade det i dietmat för båda x)


Hur gick det?
 
Sv: Vovvan bajsar blod

Lånar knapp och svarar alla!

Hon är van vid märgben sedan ca 3 år tillbaka, det är därför jag vågat ge detta trots magen. Ingenting hon brukar reagera på.. Lite då och då får hon extra god belöning i form av kanske köttbullar, blodpudding etc. I värsta fall blir hennes avföring något lösare av detta, men absolut ingen diareé eller liknande.

Hon blev iaf inlagd på kliniken igår, vet trodde inte det var något allvarligt men ville ändå ha henne inlagd då risker alltid finns. Ringde dom idag och det verkar som att hon kanske får komma hem idag iaf. Jag kommer bli uppringd och få mer info sen. Vid morgonrundan hade hon varit pigg och allmäntillståndet bra, hon får dropp och kissar, dock ingen avföring hittills (vilket jag tycker låter konstigt). Så det verkar positivt :D
 
Sv: Vovvan bajsar blod

KL
Min ena hund bajsade blod förra julen, han blev inlagd. Blev riktigt sjuk och de fick ge blodplasma för att han skulle bli bättre.

Om jag inte missminnner mig så låg han inne i 5 dagar.
 
Sv: Vovvan bajsar blod

KL

Nu är mitt hjärta hemma! Blodprov visade ingenting så hon fick komma hem idag.. Hon har fått dropp, Pro-Kolin och Flagyl.. Vi ska fortsätta med Flagylen och sätta henne på Hills i/d igen. Är inte första gången vi åker in med hennes mage och får samma svar.. "Vi hittar ingenting, ge henne i/d".. Usch jag hoppas hennes mage får må bra nu!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 321
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 794
Senast: Murphy
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 024
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 707
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp