Vul + nupp / cup

B

babyfoal

Hej alla,

nu börjar jag 'hämta mig' från chockbeskedet om min sambos uppsägning.
Och samtidigt händer det MASSOR med annat här, som får mig på andra tankar.

Jag var på inskrivningen i torsdags, och skämdes lagom, eftersom det nog tog oss i alla fall en halvtimme att försöka fastställa sista mensen:o
Men då det fortfarande är alldeles för oklart, jag tror jag är i v.10 och hon tror jag är i v.13 :eek: och jag ska göra NUPP testet, så ska jag på VUL på onsdag.
NUPP är bokad till på Fredag i Göteborg.
Ska bli jättespännande, men oroar mig så fruktansvärt för att jag har gått för långt och att jag inte kan/får göra NUPP testet!!


Någon mer som har gjort NUPP?
 
Sv: Vul + nupp / cup

Jag har gjort NUP+KUB på barnmorskegruppen i Gbg.

Hej!

Vad har jag att förvänta mig?
När får man svar om allt är bra eller ej?

Barnmorskegruppen?
Jag ska till Privatklinik...?
 
Sv: Vul + nupp / cup

Du kanske skrev lite otydligt, men som jag tolkar det så ska du göra NUPP-testet för att du inte vet vilken vecka du är i?

Jag gjorde Nupp-test eftersom jag har en del "saker" i släkten och jag ville vara förbered om något var fel. Vi gjorde ett helt vanligt ultraljud där hon först fastställde vilken vecka jag var i. Sen mätte hon nackspalten och tittade runt lite så att allt såg bra ut.

Sen utgår dom från en tabell där det står hur den "normala" risken ser ut ifrån din ålder. Hon gick iväg till en dator och efter några få minuter så hade hon resultatet.
 
Sv: Vul + nupp / cup

Jag gjorde NUPP+KUB. De tar ett blodprov, och gör ett UL. På UL mäter de ben och huvud och nackspalt, och sedan får du som resultat SANNOLIKHETEN att ditt barn har en kromosomförändring. Typ 1 på 1500, kanske. Det baseras på risken för din åldersgrupp plus resultatet av mätningar och blodprov. Det säger inte om det absolut är eller inte är, alltså.

Om du får en hög sannolikhet, typ 1 på 10 kanske, så kanske du vill göra ett fostervattensprov för att vara SÄKER. Får du en låg sannolikhet kanske du känner dig trygg med det svaret.

Jag gjorde nuppen mest för att få se att bebisen levde :o (kostade 1500 tror jag...) fick rätt bra värden så jag var nöjd med det :).

Det är så häftigt att se sprattlande bebis så tidigt :love:
NUPPEn görst väl v 13-14 kanske, så du borde ju hinna även om du är i v 13 ;)
 
Sv: Vul + nupp / cup

Tror inte att det tog mer än en vecka innan de ringde upp och lämnade resultatet. Man fick det hemskickat också, men de ringde först så att man kunde ställa frågor och få allt förklarat för sig. Det var mycket bra!

Jag gjorde mitt test eftersom jag är 34 och ville veta att allt var ok med bebisen. Jag tycker att det är viktigt innan man gör testet att veta vad man ska göra med testresultaten. Att man pratat igenom det hemma. OM provsvaren visar att något är fel med bebisen - vad gör man då? Annars kan man sitta där med en massa provsvar, men inte veta vad man skall göra med dem. Vi hade diskuterat saken innan jag ens blev gravid och hade hyfsat hum om vad olika funktionshinder innebar. Vi hade också bestämt att göra abort om det isade sig att barnet riskerade att bli allvarligt handikappat.
 
Sv: Vul + nupp / cup

Hej alla,
och tack för alla svar! :bow:

Ursäkta om jag var otydlig.

Jag ska göra ett vaginalt ultraljud på onsdag för att ta reda på vilken vecka jag är i. Detta görs på mitt lokala sjukhus.

Sedan har jag en tid bokad på fredag för NUPP+KUB på fredag, om jag nu ligger i rätt vecka för denna undersökning.

Vi har diskuterat vad vi vill göra om resultatet blir negativt, då får det bli fostervattensprov och skulle det också bli negativt, kommer vi att välja att ta bort. Därför fick jag lite panik nu om jag har gått för långt och inte kan göra NUPP+KUB.

Nu till en till fråga. Om nu som vi, gör NUPP+KUB, ska vi ändå göra Trippelprov?
 
Sv: Vul + nupp / cup

Hej igen!

Jag var på KUB undersökningen igår, och vilken helt underbar upplevelse det var!!!:bump:
Vi såg hur vårt lilla underverk hoppade från sida till sida, sparkade och viftade med armar!:love:
Sen helt utan förvarning, satte barnmorskan på ljud så vi fick höra hjärtat!!
Då brast det helt i mitt hjärnkontor, tårar och skratt blandades i en salig blanding, och det tog mig 3 försök att hämta mig, och då kunde vi höra hjärtslagen ordentligt!!
Vår vackra lilla baby, helt ofattbart, att allt redan är utvecklat, h*n skall bara växa nu :love:

Resultaten från igår, var mycket bra, risken är 1:10580, så hon sa att hon har svårt att tro att blodprovet skulle komma tillbaka med negativt besked. Isåfall är det mycket olyckligt, med ett sådant bra resultat som mätningarna gav igår.
Hon sa att det ser ut som en välmående, stark 'kanonkula'- då h*n rörde sig mycket :laugh:

Nu känns det att det är på riktigt, fast jag inte kan känna det fysiskt ännu, så att få se den lilla OCH höra hjärtat samtidigt, var obeskrivligt!

Det var värt vartenda öre, och personalen var helt underbar, och mycket proffsig, utan att det blev stelt och obekvämt.:bow:

En stor eloge, och en kram till alla er som alltid läser och stöttar, ni är fantastiska allihop! :bow:

Kram
 
Sv: Vul + nupp / cup

Gud så härligt att höra att allt såg bra ut!
Har tänkt mycket på dig och funderat på hur det går för dig!

Var själv på ett VUL för en vecka sen, så jag vet hur underbart det är att se sin lilla skatt leva om sig därinne!
Så fin och så liten:love: Fantastiskt!

Vilken vecka var du i då? :bump:

Kram!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är fruktansvärt missnöjd med "min" veterinärs insats på min häst och överväger starkt att bestrida fakturan då denna egentligen...
Svar
16
· Visningar
5 678
Senast: Sar24BB66
·
Hästvård Jag måste få skriva av mig lite. Min häst, ett fullblodssto har varit halt sen i mitten på september och vi hittar inte felet på...
Svar
19
· Visningar
3 873
Senast: Starstedt
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp