R

rattalskare

De hemska bestarna har kommit har redan hittat 2 på Ronja

Ixodes-ricinus.jpg

(Lånad bild)
 
Sv: Warning!

Oki bra det ;)

Vad använder ni andra för "skydd"?
 
Sv: Warning!

Jag använder faktiskt inget skydd, men borde kanske göra det. Visserligen brukar inte hunden få så mycket fästingar. Kanske 5 st på en hel sommar. Fast det räcker ju med en så kan hunden bli sjuk. Ska droppa på lite av ett medel jag har, vad det nu hette.
 
Sv: Warning!

kan inte på rak arm säga vad det heter, men numera är det receptfritt på apoteket, man droppar de i nacken och i svansroten, fungerar utmärkt!

*peppar peppar ta i trä* fick inte en ända fästing på hundarna eller katten förra året...

//Net
 
Sv: Warning!

Uääk.. Hällde på Frontline idag sedan jag hittat tre på lillvovven :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: Petronilla
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 102
Senast: Migo
·
Kropp & Själ TW = Trigger warning för psykisk ohälsa. Jag tog äntligen kontakt med kuratorn på vårdcentralen för ett tag sen. Som liten hade jag...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: Tofs
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
513
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp