Bukefalos 28 år!

Wellpappströ

Dorinda

Trådstartare
Någon som testat att blanda torv och papperströ? Jag funderade på om man kunde ha papper i halvaboxen, där han äter och har huvuet när han ligger ner, och torv på den andra halvan?
Torv är ju betydligt billigare och lättare att få tag på.

Efter lite läsande så föll valet på Laxås champ strö. Idag köpte jag 7 säcker(granngården hade tyvärr inte flera).
Vad mera behöver man tänka på när det gäller papperströ?
För och nackdelar med olika märken?
 
Sv: Wellpappströ

Bara en snabb tanke.. Varför inte torv i hela boxen?:)
Kommer nog bli svårt att hålla isär det och du förlorar torvens lättmockade egenskaper..
 
Sv: Wellpappströ

Hästen har börjat andas tyngre.
Men gör det något om det blandas? Blir det svårare att mocka? Torv går ju utmärkt att blanda med både spån och halmpellets
 

Liknande trådar

Däggdjur Har haft Easy Strö halmströ i kaninburarna i flera år och varit jättenöjd! Blivit bra "stuns" i bädden, mycket lite damm och bra...
Svar
13
· Visningar
1 939
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 953
Senast: Görel
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 644
Senast: liiinnea
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 852
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp