Bukefalos 28 år!

Welshponny som travhäst??

M

Monna

Har hört att man använder Welsh inom trav, stämmer verkligen det?? :confused:
 
Sv: Welshponny som travhäst??

Till ponnytrav då i så fall. Håller den måttet för B-ponny och har tre kända led bakåt i stammen så är du välkommen att regga den hos SPTF om den inte är äldre än 18 år.
 
Sv: Welshponny som travhäst??

Joo, för ponnytrav förstod jag isfl :)
Hur menar du med kända led i stammen??
 
Sv: Welshponny som travhäst??

Joo, för ponnytrav förstod jag isfl :)
Hur menar du med kända led i stammen??

Att man har man tre kända led härstamning, alltså att stamtavlan innehåller mamma, pappa, mor-farföräldrar och en generation till.
 
Sv: Welshponny som travhäst??

Läs svaret som Reykur gav dig. Det är åxå för att se att man ej har mixtrat in vamrblodstravare eller kallblodtravare i stammen. Därför ska de vara minst tre kända led.
 
Sv: Welshponny som travhäst??

Jopp jag har stött på några när jag var yngre och pysslade med ponnytrav.
söta som fasan, även om jag var (är) en russ person som yngre
 
Sv: Welshponny som travhäst??

Jahaaa, jag trodde ni menade kända, alltså kändisar haha :D

Så det er alltså tillåtet att tävla med sin welsh :)
 
Sv: Welshponny som travhäst??

Jajamensan, visst är de det! Förutsatt att den håller ponnymåttet då för kat. B. De enda du behöver göra är att ta ett tränarlicens för ponny samt regga din ponny hos SPTF. Vill du köra dina ponny själv så behöver du åxå ett körlicens för ponnytrav.

Haha, ingen okänd härstamning på minst tre led bakåt är kanske en bättre formulering :D
 
Sv: Welshponny som travhäst??

haha då förstår jag bättre :rofl:

Dum fråga kanske men hur skaffar man tränarlicens och körlicens? :)
Måste man vara under 18 för att få tävla??
 
Sv: Welshponny som travhäst??

För att få tävla B-ponny måste du vara minst 12 år fyllda och inte över 25 år. Körlicens skaffar du genom din närmsta ponnytravklubb. Vart bor du? Tränarlicens har jag däremot lite sämre koll på men gå in på http://www.sptf.nu så kan du läsa lite till om hur man går till väga. Tränarlicenset har ingen övre åldersgräns.

För att få ta körlicens så måste du gå en kurs där du har en teoridel samt en del gällande löpkörning. Du måste bli godkänd på samtliga för att få ut ditt licens.

Men gå in på hemsidan som jag skrev tidigare, och behöver du hjälp finns de även ett telefonnummer du kan ringa. Där kan du även fråga hur du går tillväga för att regga din ponny.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Närmare 40 ponnyer deltog på årets riksutställning som arrangerades av Svenska Welshponny & cobföreningen. Welsh mountain-ponnyn Jojjos...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: Gunnar
·
Utrustning Min welsh cob är känslig mot solljus när det kommer till ögonen, går och blundar i skarp sol, särskilt vintertid. Finns det någon huva...
Svar
6
· Visningar
507
Senast: mysboll
·
  • Artikel
Hästnyheter Fredrik Wallins stjärnhäst Orlando dog efter sista loppet på Solvalla under tisdagen, skriver Expressen. Det är andra svenska travhästen...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Gunnar
·
Ridning Har en häst idag mer nerver/känslighet än en ”vanlig” ryttare klara av? Jag har hört från min ridskola att det är svårt att få tag på...
Svar
11
· Visningar
1 102
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp