Bukefalos 28 år!

Western sadel!

C

Cecely

Jag tänkte ta lite hjälp av er som endå är i "branschen".

Jag ska köpa en westernsadel till min vbl-travare och har ingen aning om vad jag ska köpa till henne!
Vad passar en häst med hög manke, kort och rak rygg?
Hon ska inte tävlas utan det är bara på hobbynivå som hon rids, helst ska priset inte vara mer än 6000 kr.

Nån som vet?=)
 
Sv: Western sadel!

Det bästa du kan göra är att lasta in din häst i en transport och åka till någon som säljer sadlar och kan hjälpa dig att prova ut en som passar både dig och din häst, alternativt be dom åka hem till dig med ett par sadlar och prova.
Att köpa en sadel är att göra en ganska stor investering i ett arbetsredskap som ska hänga med i många år, därför är det bättre att låta det kosta någon krona extra att "hitta rätt" i stället för att försöka gissa sig till vad som kan passa, något som kan resultera i både sadelbyten pga dålig passform och onödiga veterinärräkningar.
Lycka till!
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 073
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
915
Utrustning Nån som har förslag på sadel som är kort, passar hög manke med rygg åt det lite rakare hållet. Främsta problemet är att hästen har kort...
Svar
1
· Visningar
526
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp