Bukefalos 28 år!

Westernsadel...

L

Lauraa

Hej. Jag har en westernsadel till varmblodet som jag har hand om. Den ligger ganska bra förutom att den är något trång framme vid manken/ fast neråt bogen till.. musklerna där om ni förstår hur jag menar:confused: Min tanke var att om man lyckas få tag i någon special pad och får upp sadeln något framtill.. (för det känns som om hela sadeln ligger framåtlutad) så kanske det kan funka att ha den iaf...
Vad tror ni?
Går det att lösa med paddar eller går det att få den omstoppad på något sätt så att den kan bli mindre trång? Tycker jättemkt om sadeln och skulle gärna vilja använda den ibland, dock inte om det skulle skada hästen... Någon som har några tips. Vore jättetacksam för svar
 
Sv: Westernsadel...

jag tolkar det som att sadeln är för trång, helt enkelt. den ska inte klämma eller trycka någonstanns.
tror inte att detta går att padda bort...

märke på sadeln?

bilder skulle underlätta, om du har några?
 
Sv: Westernsadel...

Går det att lösa med paddar eller går det att få den omstoppad på något sätt så att den kan bli mindre trång?

Är sadlen för träng går det inte att padda bort. En westernsadel är inte stoppad så omstoppning NEJ.
Lösningen är att byta sadel och köpa en vidare.
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 815
Senast: lillamy73
·
Utrustning Har en häst som jag söker western sadel till. Hon är smaaal över manken/saknar muskler (ska jobbas just för att sätta mer muskler över...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: Digbil
·
Utrustning Jag har en prestige jag älskar och avgudar att rida i. När jag fick min donna låg den helt okej på henne förutom att jag fick värma om...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: Ackio
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 440
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp