Bukefalos 28 år!

Why Mat-Glass, why!?!

Aningsfull

Trådstartare
Jag blir galen!! Så fort man glömmer kläder på golvet inne på toaletten så drar hon in dom i sin kattlåda och kissar på dom. :cry: :rofl:
Sist var det mina favoritjeans jag hittade där inne, dotterns kläder hamnar där på en gång, dom är väl enkla att släpa in.

Någon annan där ute med en elak liten kisse som gör samma sak?

Se dessutom hur skönt man sover efter sitt verk. Inte ett bekymmer i världen. Hon har inte vett att skämmas ens en gång. :devil:

19160_296012778029_528978029_3673919_4990518_n.jpg


För övrigt, ska inte katter hata vatten? Såhär ligger hon kvar även om man drar igång kranen. :p
19160_296012788029_528978029_3673920_7963783_n.jpg
 
Sv: Why Mat-Glass, why!?!

Min yngsta katt drar gärna med ena lilla badrumsmattan in i kattlådan om den ligger nära så hon kommer åt den när hon ska kraffsa.
Hon vill nog täcka över ordentligt, för hon kan hålla på en bra stund också.
Men det är inte så att hon hämtar kläder/mattor som inte finns i själva badrummet.
Så jag försöker hålla mattan på lite avstånd från lådan
 
Sv: Why Mat-Glass, why!?!

Kissar hon på saker eller täcker hon kisset med dem?

Har hon låda med huv?

Har ni provat olika sorters sand? (om hon upplever sanden som för grov att gräva i kan hon vilja förbättra läget)

Är hon kastrerad? (Det är så gott som alltid steg ett med en felkissande, fertil katt. Även om det även är något annat de reagerar på blir de så mycket känsligare för toaproblematik när de är fertila).
 
Sv: Why Mat-Glass, why!?!

Det är nog bara för att täcka över tror jag, för det är när hon ska krafsa efter att hon kissat som hon krafsar in allt löst hon kommer över. Har testat 3 olika sorters sand, samma sak med alla. Hon har en låda med huv.
Frågan är dock om kastrering skulle hjälpa, hon kanske bara är en ordentlig dam. :D
Dock ska jag ändå låta kastrera henne här framöver, känns lika bra eftersom att jag ändå inte har tänkt ta och avla bondkatter.
 
Sv: Why Mat-Glass, why!?!

Kastrering är i 99% av fallen lösningen när en okastrerad katt felkissar på något sätt, så börja där.

Jag svär själv en del över min avelshona som tycker att det är parningssäsong och därmed har kissat på husses väska för att han ska förstå hur gott hon luktar :angel: Nu är mina honor relativt lugna som bara gjort enstaka felsteg, vissa är precis lika jobbiga som att ha fertil hane och kissar överallt, gärna i sängar...

Om man får det gjort snabbt minskar man risken att det blir en rotad vana. Alla mina (har 3 kastrater som haft mellan små och rejäla kissproblem som fertila) har slutat efter kastrering, men den äldsta hanen som varit fertil många år kan fortfarande känna ett behov av att stänka på saker om han möter en annan fertil hane. Som väl är gör han det bara ute på promenad.
 
Sv: Why Mat-Glass, why!?!

En av våra katter har nån fix idé om att leka grävskopa med all sand så den hamnar över hela badrumsgolvet, kissa/bajsa i lådan och sen dra över detta med badrumsmattan eller annat löst tyg som råkar finnas på badrumsgolvet.

Jätterolig lek för henne som slipper tvätta :mad:

Låda med huv kan vi inte ha för då går inte den andra katten på toaletten alls, utan gör sina behov där det passar. Så ska köpa en typ Ikea-plastlåda med högre kanter och se om det passar damerna bättre.
 
Senast ändrad:
Sv: Why Mat-Glass, why!?!

Katter gillar handfat :D
n762946227_143769_1678.jpg


Kläd och kissproblemet har jag tyvärr ingen löning på.
 
Sv: Why Mat-Glass, why!?!

Har egentligen inget att tillägga i diskussionen, men vilken underbart söt katt! :love: :love:
 
Sv: Why Mat-Glass, why!?!

Tack!
Hon är verkligen söt. :love: Tyvärr syns ju inte hennes lite speciellt färg och päls på dom här bilderna som är så mörka, hon gör sig allra bäst i dagsljus.
Hon har en härlig personlighet. Hon är totalt orädd för allting. Bryr sig varken om hundar, barn, saker som smäller eller någonting. Kommer någon hem till oss springer hon alltid till dörren och hälsar. Otroligt social liten katt. :love:

8219_161931178029_528978029_2970759_67281_n.jpg

8219_161931213029_528978029_2970765_6529755_n.jpg
 
Sv: Why Mat-Glass, why!?!

:rofl: Störtskön bild!
Får hoppas att min dam är lika cool när det gäller duschen för det är någon som behöver få sig ett bad nu kan jag tala om. Har haft besök av en kompis och hennes två barn så båda dom plus min egen dotter har klappat på katten hela dagen, hon är alldeles flottig av kladdiga babyhänder. :angel:
 
Sv: Why Mat-Glass, why!?!

Haha.. Tog ett bra tag innan jag kunde komma på vad rubriken betydde. Men sedan kom jag ihåg att jag hade läst nångonstans att den hette Mat-Glass. :D
 
Sv: Why Mat-Glass, why!?!

Jag blir galen!! Så fort man glömmer kläder på golvet inne på toaletten så drar hon in dom i sin kattlåda och kissar på dom. :cry: :rofl:
Sist var det mina favoritjeans jag hittade där inne, dotterns kläder hamnar där på en gång, dom är väl enkla att släpa in.

Någon annan där ute med en elak liten kisse som gör samma sak?

Se dessutom hur skönt man sover efter sitt verk. Inte ett bekymmer i världen. Hon har inte vett att skämmas ens en gång. :devil:

19160_296012778029_528978029_3673919_4990518_n.jpg


För övrigt, ska inte katter hata vatten? Såhär ligger hon kvar även om man drar igång kranen. :p
19160_296012788029_528978029_3673920_7963783_n.jpg

haha vad gulligt=), min ena lille hon badade eller badade hon satte sig ner:D i en kastrull i somras som jag ställde ut, man fick sig ett gott skratt
 
Sv: Why Mat-Glass, why!?!

Jag blir galen!! Så fort man glömmer kläder på golvet inne på toaletten så drar hon in dom i sin kattlåda och kissar på dom. :cry: :rofl:
Sist var det mina favoritjeans jag hittade där inne, dotterns kläder hamnar där på en gång, dom är väl enkla att släpa in.

Någon annan där ute med en elak liten kisse som gör samma sak?

Se dessutom hur skönt man sover efter sitt verk. Inte ett bekymmer i världen. Hon har inte vett att skämmas ens en gång. :devil:

19160_296012778029_528978029_3673919_4990518_n.jpg


För övrigt, ska inte katter hata vatten? Såhär ligger hon kvar även om man drar igång kranen. :p
19160_296012788029_528978029_3673920_7963783_n.jpg

vad du kan köpa är:Get Off
här kommer en liten eller LÅNG beskrivning:D
Kan även användas inomhus, sprids ut där katten/hunden inte är välkommen. Avger en mild citrusdoft i början som snabbt avtar för den mänskliga näsan men fortfarande verkar avvisande på djuret. Skulle djuret ändå försöka kissa/märka ut revir där kristallerna ligger sväller de upp av fukten och lukten som djuret inte tycker om aktiveras extra.
har sån själv och det bästa medlet, fast går EJ att köpa i zoobutiker dom har förbjudit den här i gbg ialla fall , men jag köpte den på MY One:D Hoppas du får det lööst
 
Sv: Why Mat-Glass, why!?!

Nu har ju jag fått mig meddelat när jag själv försökte köpa det Get off alltså. Nej, aja baja det är numera förbjudet enligt EU att använda så inga fysprayer etc får man ha på katter. Det hade ju inte varit så dumt med tanke på att kissen gärna ger sig på tapeten i hallen, så den är numera inte sig lik.:crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla, ny här på hundforumet på buke. Jag har ett problem. Min sambo köpte för lite mer än ett år sedan en vorstehvalp, en hane...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
12 389
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 899
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 667
Senast: AlmostEasy
·
Katthälsa Ursäkta för långt inlägg! Lite bakgrund: Vi adopterade vår (inne)katt från ett katthem han var då fyra år gammal (idag 12 år). Han har...
Svar
0
· Visningar
1 485
Senast: Safir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp