Wiggos dop!!!

A

Ajano

Vill gärna visa lite bilder ifrån Wiggos dop i lördags den 25/8 i Knutby kyrka i Knutby.

Hade kämpat som sjutton för att hinna färdigt med dukningen i "dammen".
14245425.jpg


Snygga killarna
14245426.jpg


Hela la familia, varav vissa hade liite svårt att stå stilla...
14245427.jpg


Wiggo med sin ena gudmor
14245428.jpg


Närbild på underverket
14245430.jpg


Tycker ni inte att han var fin i sin dopklänning? Jag tyckte den var så fin! Men han älskade att käka på banden till den.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Wiggos dop!!!

Varför blir det alltid så här när jag försöker lägga ut bilderna? Jag måste vara totalt inkompetent, det var meningen att de skulle synas, inte att det skulle bli länkar vet ej vad jag gjorde fel...
 
Sv: Wiggos dop!!!

Håller med- jääääätttteeefiiiin klänning! Kul när de är lite personliga och inte bara vanlig spetsklänning. Min dotter är döpt i en klänning som min mamma virkat så det ser ut som spets i fint, fint garn!
 
Sv: Wiggos dop!!!

Kul med klänningen, hade ni broderat själva eller köpt ?

Härlig dukning med :)

hoppsan blev visst ett *knapplån*
 
Sv: Wiggos dop!!!

Tackar, han brås på mamma, närå det är nog pappa han liknar han med. Storebror som är 4,5 år har ingen under alla år sagt att han liknar mig, bara pappa. Men lillebror är det ialllafall några som har sagt att han liknar mig.
 
Sv: Wiggos dop!!!

åh detta med klänningen, vi hade en virkad klänning som storebror döptes i. Men när jag provade den på Wiggo så var den liksom inte han om ni fattar.
Då bestämde jag raskt:angel: (ca 1 månad...) innan dopet att det skulle virkas en ny, eftersom jag är väldigt förtjust i virkade.
Skrev ut en fin beskrivning från internet och satte mormor i arbete(kan inte virka själv tyvärr).Men det visade sig att den kära beskrivningen inte var så lätt att begripa sig på,så efter att ha kört fast ett antal gånger samt insett tidsnöden så bestämde vi oss för att köpa en.
Sen började letandet efter den, just den klänningen, ville ha en som var lite speciell eftersom vi är så otroligt tacksamma att vi överhuvudtaget har en liten Wiggo...
Sen plöstligt fanns den bara där på blocket:love:, och vi köpte den via telefon och fick den hemskickad av ett jättegulligt par i värmland med en jättefin hälsning till dopebarnet som det stod.
Tänkte faktiskt skicka en bild av honom i klänningen till dom.
 
Sv: Wiggos dop!!!

Nej vi köpte den färdig och allt, tyckte den var så underbar med broderiet. Så pratade jag med min man om att brodera dit namn som man brukar göra, då sa han att men då kan vi ju inte sälja den.
Sälja den? Aldrig i livet sa jag ,den ska jag ha kvar!

Dukningen ja, tack förresten! Har byggt iordning den här dammen med långbord och bänkar för att man ska ha någonstans att sitta när man är många samt slippa släpa på stolar och bord.
Men varenda gång vi ska sitta där så har det regnat.:devil:

Så till i år byggde vi en stomme och upptäckte att det var väldigt dyrt att lägga plasttak hela vägen (det är ca 8 m) så tills vidare får vi nöja oss med en presenning, men det funkar mot regn iallafall.
Eftersom vi håller på med tornerspel fick vi sen för oss (läs jag) att vi skulle pynta lite extra så då sydde jag 28 "gardinlängder" som får svaja i vinden och rama in det hela lite.
Min mamma har blomsteraffär med en massa presentartiklar också så där gjorde jag ett besök och "lånade" lite dekorationsprylar.
Blev jättenöjd med dukningen faktiskt, det syns nog inte men jag hade också målat porslinet själv, inget avancerat men ändå.
Vikt en massa dopskjorta servetter samt målat skålar som jag skrev Wiggos uppgifter i och stoppade godis i, cellofan och blå rosett som alla fick ta med hem om dom deltog i den kluriga tipspromenaden, där frågorna bara handlade om Wiggo med 3 svarsalternativ. Inte ens hans mormor hade alla rätt...
 
Sv: Wiggos dop!!!

Varför blir det alltid så här när jag försöker lägga ut bilderna? Jag måste vara totalt inkompetent, det var meningen att de skulle synas, inte att det skulle bli länkar vet ej vad jag gjorde fel...

Ta bort ?0 som står sist på varje länk


Härlig unge
 
Sv: Wiggos dop!!!

Ok,tack!
Jo han är för jäkla härlig, när han döptes och prästen höll upp honom i luften så trodde Wiggo att dom skulle leka, för vi brukar göra så och han började skratta som bara den, och så började alla i kyrkan också skratta så det blev muntert värre.
 
Sv: Wiggos dop!!!

Knutby, ja!

Den "galna sekten" bor fortfarande här, och nej jag tillhör inte den, inte heller majoriteten av invånarna här i Knutby.

Det enda som detta har drabbat mig med är att KNUTBY skyltarna blir stulna hela hela tiden, och då min bästa vägbeskrivning lyder: sväng höger vid KNUTBY skylten låter det inte bra när man istället får säga: sväng höger där du ser två ensamma övergivna stolpar som det har suttit en Knutbyskylt på...

Tror förresten inte att de döper sina barn i kyrkan, de har väl något annat hokus pokus för sig:smirk:.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp