Bukefalos 28 år!

Windsong's Legacy!

P

Pockan

Här är en lite udda fråga till travfantasterna på denna sida! Givetvis er andra också men jag tror inte att det intresserar er riktigt! ;)
Så som jag har förstått det kommer vi att ev. få tillgång till hingsten Windsong's Legacy nästa år. Vet inte om det är klart eller inte. Men, han är ju efter Conway Hall som är känd för att lämna små avkommor. Någon som vet hur stor han är och kanske till och med på vilket farm han står? Tycker jag har letat "överallt" men nu ger jag upp! :smirk: Snälla hjälp!

MVH / Fia
 
Sv: Windsong's Legacy!

Det är kanske inte klart än var han ska stå. Han har väl precis tävlat färdigt?

Jag har inte sett så många avkommor till Conway Hall att jag kan göra en bedömning av storleken. Everest Ås är väl rätt stor?
 
Sv: Windsong's Legacy!

Glömde ju... Ja, det är klart att han får användas i Sverige nästa år. Följande hingstar är godkända som listhingstar 2005.

Frankrike:Coktail Jet, Dahir de Prelong, Defi d'Aunou, First de Retz, Giant Cat, Gobernador , Goetmals Wood, Insert Gédé, Jag de Bellouet, Jain de Beval (ny), Jeanbat du Vivier (ny), Joyau d'Amour, Juliano Star, Kerido Du Donjon, Kesaco Phedo (ny), Love You, Lucky d'Hilly, Lulo Josselyn.

Italien: Armbro Goal, Bartali OK (ny) , Daguet Rapide, General November , Indro Park, Legendary Lover K. (ny), Power To Charm (ny), Sugarcane Hanover, Supergill,Toss Out, Uronometro, Varenne.

Kanada: Angus Hall, Duke of York, Kadabra (ny), Mr Lavec, Yankee Paco

Tyskland: Abano As, Diamond Way

USA: Banker Hall, Chip Chip Hooray, Credit Winner, Dream Vacation, H.P Paque (ny), Muscles Yankee, Revenue (ny), SJ's Photo (ny), Windsong's Legacy (ny).
 
Sv: Windsong's Legacy!

solros skrev:
Det är kanske inte klart än var han ska stå. Han har väl precis tävlat färdigt?

Jag har inte sett så många avkommor till Conway Hall att jag kan göra en bedömning av storleken. Everest Ås är väl rätt stor?

Jag har haft en avkomma till Conway...Netto Ås...han var iallafall av medelstorlek...
 
Sv: Windsong's Legacy!

Hej!

Vi har letat avelston i USA, vi skulle gärna ha ett efter tex Conway Hall. Men de bra stona är DYRA!! Usch! Det är därför jag hört att Conway Hall gärna lämnar litet och att man ska se upp med det, men ingen regel utan undantag!
Men med tanke på tex Armbro utförsäljning av toppston (som lär bli svindyra) finns det bra ston till salu i Sverige också.
Tuff branch det här, så otroligt mycket pengar det krävs.
Är det någon här som vet hur många som håller på med trav avel här?
MVH / Fia
 
Sv: Windsong's Legacy!

Nu får du räkna ut hur många vi är. :D
..om alla svarar..

Vi har i medeltal 15-20 ston..
Får ca. 15-17 föl/år.

AM
 
Sv: Windsong's Legacy!

Jag har en egen märr som nästa år ska få min första alldeles egna uppfödning. Min familj har dock varit med rätt länge... :)
 
Sv: Windsong's Legacy!

Har varit och undersökt hästen live!

Jag tänkte inte på det då, men om mitt minne inte sviker mig var han omkring 155 cm. Han var trevlig, förutom attt han nafsades lite - å andra sidan fanns det andra hingstar i stallet som inte var att leka med. Lite av en buspojke. Om inget har hänt på sistone borde han väl fortfarnade stå hos Tronds Smedshammar - vad området heter har precis försvunnit ur huvudet, men det ligger granne med Perretis farm.

Hur kommer det sig nu att jag besökt hästen - jo min kompis är hans skötare så jag var och hälsade på henne efter nyår förra året - fast inte visste jag då att en av hästarna jag mockade åt samt "gjorde iordning för kvällen" skulle vinna Hambletonian och en annan av dem vara två i Hambletoninan Oaks...
 
Sv: Windsong's Legacy!

Va´kul! Du har sett honom live. Pratade med ev. semin importör i lördags och de sa att de lutar åt att det blir ca 20-25 doser i hela Europa (iom att han syndikeras). Med lite tur släpper de till fler doser.
Kommer du ihåg hur han var i benen?

MVH / Fia
 
Sv: Windsong's Legacy!

Tänkte inte så mycket på det - alla hästar hade ju sina problem - de jobbade hårt sex dagar i veckan mer eller mindre direkt från inkörningen. Kan inte påminna mig några stora problem med benen just när jag var där - han hade lite ont i ett framknä, men som sagt va, nästan alla treåriga hästar blistrades, hade magnet en stund på något ben(eller kroppen),DMSO:ades eller stod med BoT täcke. Som jag förstod var det standarden i allmänhet, min kompis tyckte hennes ställe var bra eftersom det fanns möjlighet att låta hästar ta det lite lugnt/ge unghästar lite tid ibland.

Hennes komentar var att nästan inga hästar klarar av att raca i samma nivå ytterligare en säsong: de bra går till avel - de sämre till lättare banor, ev sålda utomlands.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 288
Avel Funderar lite på ovan nämnda hingstar, och stammen i stort. Har en medryttarhäst som är E: Acacio (Acagion) och UE: Robin Z. Han är...
Svar
5
· Visningar
1 642
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 503
Senast: Efwa
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 504
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp