Bukefalos 28 år!

Winnipeg F 594

Thera

Trådstartare
Jag blev lite nyfiken på vad han har lämnat och gärna om någon vet varför han togs ur aveln eller vad han dog av (om han nu är död vilket jag har för mig..:o )

Vi hade en fux i stallet efter Winnipeg F - Rote Boldt, en väldigt speciell dam som tyvärr fick avlivas. Vore intressant att höra om det finns nåt samband...
 
Sv: Winnipeg F 594

Verkar inte ha lämnat några direkta stjärnor, några stamboksförda ston, avkommor med tävlingsmeriter i LA hoppning och dressyr.

Han dog 1993.
 
Sv: Winnipeg F 594

Winipeg F betäckte bara drygt 100 ston under sina sina 16 år i aveln.

Själv hade han segrar och placeringar i lätt dressyr.
 
Sv: Winnipeg F 594

Tack!

Verkar i alla fall vara så att han nedärvde sitt utseende, jag hade lika gärna kunnat tro att det var vårt sto på bilderna..

I alla fall togs hon bort vid 14 års ålder, så jag började fundera på om Winnipeg själv hade tagits bort av en eller annan anledning. Men han kan ju lika gärna ha dött av naturliga skäl...
 
Sv: Winnipeg F 594

Äntligen en tråd om denna hingst!
Vad roligt med bilder! Jag har själv en valack efter Winnipeg F och har VÄLDIGT svårt att hitta information och bilder om honom det beror väl säkerligen på att han inte använts så flitigt, funderar på att kontakata Sjövillan där han stod under en period, där kanske du Thera också kan prova om du undrar mer?

Är det fler som har hästar efter honom, och kanske har bilder eller tips på vart man kan finna info?
 
Sv: Winnipeg F 594

Jag scannade in två bilder på honom + infon som fanns i hingstkatalogen det sista året han levde (1993).

WinnipegFbild1.jpg


Winnipegbild2.jpg


winnipegFtextkatalog-93.jpg
 
Sv: Winnipeg F 594

Tack så jättemycket! Verkligen roligt att se och läsa!
 
Sv: Winnipeg F 594

Visst var han väl Hannoveranare??? Tror att hästen jag skötte för hundra år sen kan ha varit efter honom i så fall. Fux med mycket vita tecken och stor, 172 ngnting. Otroligt huvudskygg och nervös som f-n på tävling... :crazy: (tävlades upp till LA) Togs bort vid 14-15 pga av hovbenshälta tror jag det var.
 
Sv: Winnipeg F 594

Stämmer, har också hört av många av hans avkommor, inklusive min egen, har mycket vitt.
 
Sv: Winnipeg F 594

Är det någon som vet något om dom andra hingstarna i hans stamtavla?
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 832
Senast: Crossline
·
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 202
Senast: Dopy
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 308
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp