Bukefalos 28 år!

B

beachbunny

Tänkte kolla om det finns någon mer som har en avkomma efter Worldly e. Weltmeyer.
Har precis köpt ett 4-årigt sto efter honom.
Vore kul o höra hur dom är.
 
Sv: Worldly

Såg honom på Flyinge i fjol (eller var det för 2 år sedan?) och tyckte han var kanonläcker!

Är ditt sto bara hälften så fin så duger hon långt. :d
 
Sv: Worldly

Hon är något mager än så länge men lommer nog bli riktigt snygg.
Dessutom är hon underbar att rida o hantera. Har bara haft henne en månad men avgudar hästen... :bow:
 
Sv: Worldly

Det kanske finns nån som precis har eller har tänkt betäcka med honom? Berätta gärna!!!
 
Sv: Worldly

Vad är det mer för stam på henne?

Jag har ridit ett par avkommor till Worldy och gillar dem. Genomgående bra typ, dock rätt kompakta med mycket nacke och med mkt bra ridbarhet!

Jag hörde i somras att han ev skulle säljas. Fast jag har inte hört mer sen...
 
Sv: Worldly

Ja hon är importerad.
Skulle gärna lägga ut bilder, men vet inte hur... :confused:
Fattar lite trögt se... :crazy:
 
Sv: Worldly

Hon är väldigt fin att rida (och hantera). :love: Är dock inte riden så jättemycket och haft föl innan hon kom hit.
Mycket nacke som sagt men min är relativt ädel i typen.
Morfar heter Trapper, säger mig inte så mycket men ska vara lite äldre tysk stam.
 
Sv: Worldly

Trapper var född 1973, fux 171 cm e.Traugott - Joachim - Adlerschild
(ingen stam man ser var dag precis) Hans HLP var totalt 108 och han blev 11 av 30 hingstar.
Hans avelsindex i Hannover.förbundet var inte säskilt bra i någon disiplin, Dressyr 81 Hoppning 84 (säkerhet 0,87)
Index för exteriör är 122 och extremiteter 93 (säkerhet 0,96)
 
Sv: Worldly

Hej! Jag har ett sto efter Worldly - Matcho. Hon är en riktigt dam men otroligt fin att rida. Köpte henne som hopphäst då hon har ett väldigt bra hopp. Tyvärr har hon varit skadad större delen av tiden jag har haft henne, och även nu är hon dålig. Det vore kul att se bilder på din Worldly-avkomma!
Elin
 

Liknande trådar

Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 115
Senast: adrikkens
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: nexxa
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
585
Hundhälsa Hej! E de någon som har lite erfarenhet av Adaptil? Både halsbanden, tuggtabletterna o doftavgivaren? Funkar något av dom eller kanske...
Svar
0
· Visningar
473
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Valp 2025
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp