Wow, tänk att få tävla i galopp!:D - Men jag väger för mycket :(:(...

C

Cawwo

Har blivit total inspirerad av den ädla galoppkonsten och funderar nu på hur häftigt det skulle vara att få prova på galopp :laugh: :D
Men jag väger för mycket... och är lång!:cool: :cry:
Är 16 år, 177 cm och väger ca 62-63. Är inte överviktig men musklig och känner mig väldigt stark då jag har börjat bygga upp mycket muskler senaste tiden.. Vilket har medfört viktökning :crazy: Har fattat det som att man ska vara stark, men inte väga för mycket inom galoppen.. Så vad tror ni, finns det inte en chans på några amatörlöp för mig utan blir det isåfall arbetsryttare, hjälpa andra med sina hästar?? Är självklart villig att börja äta lite mindre+nyttigare, och ut och springa vilket borde hjälpa, eller??? x( Är ny inom galoppämnet :) Tacksam för alla trevliga svar! :)
 
Sv: Wow, tänk att få tävla i galopp!:D - Men jag väger för mycket :(:(...

Träningsrida är inga som helst problem. Och amatörlopp kan du också rida - lägsta ridvikt är 60 kg vilket visserligen blir 56 med full viktlättnad men du får väl hitta bra hästar att rida.:angel:

Det är bara att köra på. Hellre en lite tyngre välbalanserad ryttare än en lättare som vinglar runt och inte är stark nog att hålla hästens huvud rakt.

Lycka till!:laugh:
 

Liknande trådar

P
Träning Nu är det såhär, att jag har en 10 årig D-ponny valack (blir 11 i Januari) som har varit dålig i sitt framben sedan Mars. Jag köpte...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp