Bukefalos 28 år!

WRAS SM ????

T

Tina

Skall det nu vara ett WRAS SM 2004 iallafall??? :confused:
Jag har hört att ingen rasorganisation eller WRAS skulle ha SM 2004 utan att man 2005 skulle ha ETT gemensamt SM.
Förvirringen tätnar!!!
Någon som kan komma med korrekt info ???? Såg på Wras hemsida att de satt datum i slutet på Augusti ????
Mvh
Tina
 
Det ska vara ett Wras SM 2004, men 2005 blir det eventuellt ett ihopslaget med alla raser.... Alltså inget Wras Sm, eller QH-Sm eller paint SM utan ett sammanskaget... 2004 blir det som förut, flera olika...
Men det är vad jag har hört :bump:
 
Förutsättningarna från Rasorganisationerna var att INGEN anordnade SM år 2004. :smirk:
Detta för att visa sin goda vilja att få ett gemensamt SM genomfört :smirk:
Men vem vet WRAS kanske inte vill vara med när det kommer till kritan. :confused:

Återigen tror jag att vi får vänta till Novemberprotokollet kommer för att få någon klarhet i detta :smirk:

Det är ju synd om dom som kommit med förslaget i så fall är dom enda som inte vill ens försöka :cry:

Men vi får väl se, jag tror inte att sista ordet är sagt i denna fråga ännu ;)

Monke :)
 
(monke, svarade på ditt inlägg, men det är inte bara riktiat till dig ;))
Jag förstår att de bör hålla sig till överenskommelsen, om de nu har en sådan, men jag jag begriper inte varför de måste ställa in SM 2004 för det?! Varför kan man inte ordna SM som vanligt men jobba för det gemensamma år 2005?!
Kan någon förklara för mig varför det ena måste utesluta det andra? Sin goda vilja kan man väl visa utan att hela western-Sverige skall bli utan SM nästa år?
 
Det pappret jag läste på stod det WRAS Championat och det är ju inte riktigt samma sak som SM, men det är möjligt att det stod olika på olika ställen :confused: :confused: :confused:

Malin
 
Jag hade blivit jätteglad om de har fler tävlingar som Corn Show i Nyköping dvs kombi tävling med aqha, apha och Wras. Då kan jag åka med mina kompisar som har quarterhästar med min gammeltok som är halvblod. Fler sådana tävlingar :bump: :bump:
Sandra, jag hörde rykten om att vår kära klubb (West Star) skulle ha en sådan tävling???
 
Hört något o QH-show, men vet inte om det bara var löst prat?!
 
På novembermötet fick iden med ett gemensamt SM ett jättebra gehör, jag kan inte påminna mig att något sådant har applåderats på ett sånt möte förut men det gjordes nu.
Man kom överens om att WRAS-SM utgår 2004 och ersätts av ett championat eller rikstävling för att kunna satsa på att genomföra det gemensamma 2005. Toppen tycker jag för då kan verkligen vinnarna känna sig bäst i Sverige utan att någon mummlar om "flera SM"!
:bow:Ninni
 
Tack snälla du för att ha tagit oss ut ur ovisshetens mörker :p
Kul att höra att det blev positivt där också. :d

Vad gäller ett annat inlägg, Sandras så skulle jag vilja svara lite på det här.
Att man inte skall ha några SM under 2004 är ju för att ge alla en chans /möjlighet att vänja sig vid den nya ordningen (förutsatt att det blir någon ;)

Javisst är det tråkigt men jag tycker faktiskt att det är en bra ide :idea:

All föreningar kommer nog att ha någon slags Championat eller liknade. Det är viktigt när det gäller media och den westernintresserade liksom (inte minst) ev sponsorer att inte använda SM som beteckning :)
Detta för att år 2005 kunna gå ut på enad front och kora EN Svensk Mästare :D

Monke :)
 
Dom "små" tävlingarna kommer nog att bli sådana, dvs öppna klasser och AQHA och eller APHA.

Jag har hört att det skall bli en i göteborgstrakten, anordnad av West Star, tror jag :smirk:

Likaså kommer det att bli två på Okna med öppna och AQHA klasser, enkelshower en i vår och en i höst. Anordnade av Okna och Pia Thomsson. :)
I skåne kommer det att bli en kombinerad APHA, WRAS show till hösten.Endagars enkelshow på lördagen.
Och en AQHA, endagars, enkelshow på söndagen, anordnade av WRIS. :)
Och en AQHA, NRHA i skåne till våren, dubbelshow anordnad av RPG. :)

Hur VHS Crew skall göra har jag ingen aning, troligtvis anordnar dom sin show på Greva om dom gör någon :smirk:

Så det blir nog lite att välja på nästa år, både för Quarter, paint och All breeds ägarna :rofl:

Monke :)
 
Det tycker jag är jättekul att det är så många kombi shower, synd bara att Okna har valt två enkel dagar. Känns lite jobbigt att åka 80 mil för en dag och hur blir det med uppstallning och camping?
 
Hej Simpe!

Jag tror inte enkelshow automatiskt betyder endagarsshow utan att det är en domare som dömer = "enkla" poäng i "rasklasserna". Om man går in på wras hemsida och letar lite under evanemang (tror jag det var) inte under tävling alltså, kan man kanske få en liten humm om hur tävlingsterminen ser ut (om jag nu fattat rätt).

/s
 
du har helt rätt att enkel show och enkeldagar inte är samma men jag kollade tävlingskalendern enligt Hästfynd och då var det två enkeldagar som Okna skulle ha.
 
Jag såg på WRAS hemsida att de satt datum för SM i tävlingskalendern men det kanske var innan Novembermötet
Mvh
Tina
 
Det kommer att vara två endagarstävlingar på Okna mig veterligen även med allbread klasser nästa år. Kul:D
Mvh
Tina
 
Ja det hade varit jättekul om det hade varit närmare :cry:
Corn Show i år var årets roligaste tävling tycker jag och har även hört fler som tyckte det.
 
Det låter ju strålande håller tummarna för att det flyter på enligt planerna....
Mvh
Tina
 
Hej Simpe, första Okna tävlingen kommer det att vara Clinic för dommaren dagen efter tävlingen :D Det kanske kan var ngt.
Mvh
Tina
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 271
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 911
Senast: Saeta
·
Avel Satt och tänkte på ponnyer jag haft kontakt med tidigare, alltså inte sådana jag rider eller har ridit så ofta och så. Kom särskilt att...
2
Svar
25
· Visningar
2 932
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 198
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp