Bukefalos 28 år!

X-plattan ligament skada

P

PETRA R

Är det ngn som har erfarenhet av ligament skada (X_plattan)
Har en 6 åring som har fått en ligament skada på höger bakben. Har varit i Skara flera gånger nu på återbesök. Läkprocessen har hit tills varit god. Har skrittat i 2 månader nu. Skall fortsätta med det i några veckor till innan vi ska börja trava. Ska på ytterligare ett återbesök 20 november när vi travat i en månad.
Är det någon som har erfarenhet utav denna skada? Är det stor chans att han får tillbaka detta eller kommer han att bli fullt åter ställd?
tacksam för svar då han är den bästa hopphäst jag haft!!
mvh petra:confused:
 
Sv: X-plattan ligament skada

De få jag träffat på med denna typ av skada har inte kunnat komma tillbaka på banan, men detta har varit travare.
 
Sv: X-plattan ligament skada

Finns en häst i stallet som haft den typen av skada, jag vet inte alls hur rehabiliteringen och sånt gått till, men den har kommit ut på banan igen efter det och gjort några hyfsade lopp. tyvärr är den hästen även utåtställd från knäet och neråt och det gör att den inte håller för några hastigheter.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 805
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 879
Senast: Luff
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 822
Senast: Magica
·
Hästvård Jag hade varit tacksam om någon kan ge mig lite input över vad detta kan vara.. 15-årigt halvblodssto som går på lösdrift, har haft 4...
Svar
12
· Visningar
4 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp