Bukefalos 28 år!

Sv: Yeeey!

Allt som är krångligt kostar mycket pengar...

hehe tvinga syrran å äta ägg om hon inte är snäll! :devil:
 
Sv: Yeeey!

Jepp! Inte undra på att A achatina är så mycket dyrare än andra. Men det är det värt :love:

Äh, varför vänta på att hon är dum? Man kan ju slänga i några ägg i iskuberna här hemma istället... :angel: :devil:
 
Sv: Yeeey!

Hum. Är inte alla sniglar hermafroditer och kan befrukta sig själva?
 
Sv: Yeeey!

Nu talar jag enbart utifrån min erfarenhet med fiskar, så det är inte säkert att det är helt applicerbart på sniglar. Men i alla fall.
Ett tips är att inte ta bort några ägg. 200 ägg låter kanske mycket. Men jag gissar att endast ett fåtal kommer kläckas och ännu färre kommer överleva någon längre tid. Det finns säkert möjligheten att du inte ens hinner upptäcka äggen innan de är uppätna...eller kläckta för den delen.

Men lycka till i alla fall. "Må sniglar frodas i ditt hem och dess avkomma vara riklig" - skulle man nästan kunna använda som förolämpning i vilken annan situation som helst utom i det här fallet :-)
 
Sv: Yeeey!

Jo hermafroditer är de, men de måste vara två för att få smått :)
Sniglar vid parning
Ännu mer bra fakta

Så kan det mycket väl vara ja. Fast jag tar hellre risken än att få för många :-) Hade det varit någon annan art, typ A. achatina eller A. marginata som är rätt eftertraktade och svåra att föda upp så hade jag kläckt alla men fulica brukar vara mycket lättare och är så vanliga så de är väldans svårsålda och sitta fast med hur många som helst har jag ingen större lust att göra :D

Sniglarna äter inte äggen heller som tur är, förutom småttingarna som äter skalen då (hmm, ur det avseendet kan det ju kanske vara bra att lämna en hög nerfrysta kvar också som de kan äta av...?). Däremot kan de krossa äggen eller släpa runt de utan att det märks, så de ska flyttas till annat ställe och stanna där tills de är stora nog att kunna bo med de vuxna. Att jag missar äggen är ingen speciellt stor risk, gräver runt för säkerhets skull varje dag samtidigt som jag gräver upp och kollar så sniglarna mår bra innan de får mat :)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov...
2
Svar
25
· Visningar
943
Senast: Nikan
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
828
Senast: Nova123
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 283
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
22
· Visningar
1 657

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp