Bukefalos 28 år!

gul_zebra

Trådstartare
En av mina sniglar är numera könsmogen. Nu väntar jag bara på att Konrad ska bli detsamma så kanske jag kan försöka få lite bebbar sen :banana:
Mohihi vad spännande! :) :bump:
 
Sv: Yeeey!

Sköj ;) . Men , hur mänker man att en snigel är könsmogen??? :angel: :)
 
Sv: Yeeey!

De får en vit fläck bakom huvet, det är fint kallat könsdelarna som syns :) Så nu vill jag att Konrad också ska bli kåt gubbe så de kan förena sina love darts. Haha vad roligt :D
 
Sv: Yeeey!

aha! :) intressant!! alltid lär man sig nått nytt..:) och snart får dom säkert små snigel bebisar ;)
 
Sv: Yeeey!

Jepp, hoppas det :) Gäller bara att fler ska bli könsmogna, lite svårt när bara en är det :D Så nu lär jag snart sära på de också (har alla i samma akvarie just nu) så det inte blir en massa korsningar hehe... Tur man har investerat i plastbyttor som duger perfekt. Ärad vare Ica! :bow: :D
 
Sv: Yeeey!

Ica är bra å ha ibland!
Hur lång tid tar det innan äggen kläcks då?
Å hur länge går de dräktiga?
 
Sv: Yeeey!

Jepp! Speciellt när de har rea och säljer 5 plastbyttor för 100 spänn :D

Hmm, har för mig att äggen kläcks efter ca 2 veckor men är inte säker. Står väldans olika överallt och det ska visst variera en del beroende på art, temp osv :)
 
Sv: Yeeey!

Jag med :) Då ska råttorna få sig lite ägg att äta också, för att försöka kläcka 200 ungar tänker jag inte :D
 
Sv: Yeeey!

Hehe, ok att det är kul med en hobby,
men SÅ kul är det inte... Så ajg förstår dig!
 
Sv: Yeeey!

Hehe nä, nog för att jag har gärna många sniglar men nånstans måste ju gränsen dras :D Fulicor är ju inte direkt de lättaste att bli av med heller :angel: :crazy:
 
Sv: Yeeey!

Ska du behålla några då?
Om du får valpar höll jag på att säga... :D
 
Sv: Yeeey!

Hehe, alltid kul med förökning av de egna.
Men du, öhh, många ägg blir det :D
Gillar råttisarna snigelägg då? Synd att vi inte bor nästgårds, har ett fiskskrälle som skulle bli väldigt lycklig över ett gäng snigelägg :d
 
Sv: Yeeey!

Du kan ju starta en uppfödning! Egen firma å allt! :idea:
 
Sv: Yeeey!

Vad gör man av alla ägg då, som man inte vill ska utvecklas??
(Om man inte har råttor menar jag :devil: )
Spolar ner i toan :angel: ?
 
Sv: Yeeey!

Ingen aning, har inte provat än iom att jag aldrig haft ägg :) Men jag skulle inte bli förvånad om de älskar det ;) Kan man äta vanliga hönsägg och vaktelägg så nog ska väl snigelägg gå... :D
De går att skicka också vettu ;)

Cronis: Hehe ja för sjutton, om det inte vore för att de är så svårsålda och man inte tjänar något så! Men föda upp vill jag definitivt göra, bara inte sisådär 200/omgång... :D

hemlig: De blir nerfrysta :) Kommer frysa ner alla som ska ätas upp också ifall råttorna missar nån :-)
 
Sv: Yeeey!

Synd att de är svårsålda, annars hade ju afärsiden varit toppen!

Men om du ska frysa ner dom, äggen asså, se då till att mamma inte tar isen till saft... :crazy:
 
Sv: Yeeey!

Jepp! Achatina achatina däremot är nog lite lättare, är väldans eftertraktade och de får man mycket mer pengar för. Fast då är problemet att de är så svåra att föda upp istället :P

Ingen risk, mamma dricker inte saft. Syrrorna däremot... :angel: *börjar smida hemska planer* :devil:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
2 884
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Jag har en son som är extremt rädd för sprutor och nålstick. Överlag är han väldigt rädd för att saker ska göra ont, att ta bort en...
2
Svar
29
· Visningar
2 571
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 244
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 214
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp