J

Jeeves

ÄNTLIGEN ett veterinärbesök som inte slutar med elände, elände, elände:bump::bump::bump::banana::banana:

Var vässad till tänderna både på att höra dystra diagnoser och att behöva ta en o annan diskussion med veterinären.

Istället möts man av en lugn, trevlig veterinär som tar sig tid att svara på ALLA mina dumma frågor om allt möjligt, mina förmaningar om att inte böja min bebis så hårt:crazy:, etc etc. Inte ett spår av irritation. Hmm, läser de här på Buke tro?;)

Man hittar den misstänkta hältan och efter div bedövningar samt röntgenplåtar ( lederna var HELT rena o fina ), strålbenet helt u a, INGENTING av det allvarligare slaget hittas! Han har en ngt felaktig vinkel på sina hovar och vetten tror att en så enkel åtgärd som att helt enkelt börja sko honom kommer att rätta till den felbelastningen som skett.

Jag har frågat två hovisar om hans vinklar inte ser alarmerande ut men båda har svarat att det kommer han att växa ifrån och om man bara håller efter det med verkning så klarar han sig utan skor till det är dags för arbete.

Nu är han skodd o fin, redan nu ser vinklarna mer normala ut, så som jag vill att en hov ska se ut.

Efter sju svåra år, sorger o besvikelser med f g häst så känns det för en gångs skull inte förtvivlat o hopplöst efter klinikbesök!
 
Sv: Yes!

Hur gammal är hästen och vad har du haft för hovslagare?
Kul att det gick bra!
 
Sv: Yes!

Han är bara två år gammal, det är därför han inte haft skor på sig än. Jag brukar vänta tills dess att de rids in och kommer till arbete innan jag skor mina, i normala fall alltså.

Jag har en bra hovis, som jag f ö är mkt nöjd med - han sa samma sak om hästen som min f d hovslagare ( som är en rutinerad äldre hovis) så jag lastar inte honom för det här. Jag kunde varit mer påstridig om att hästen skulle skos eftersom jag tyckte att hans vinklar inte såg helt ok ut. Men, men det är lätt att vara efterklok:crazy:
 
Sv: Yes!

Eller hur:)? Jag var bara TVUNGEN att skriva av mig lite glädje, kanske kan det peppa någon annan som sitter o våndas inför nästa vet besök!
 
Sv: Yes!

Tack! Tror att jag kommer att kunna sova i natt, till skillnad mot i går natt...
 

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 263
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 938
Senast: skuggi
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 971
Senast: fruxolisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp