yey, har fått upp hoppen igen ^^

S

swanpis

tjo!
har en tjurskallig och envis rex-kanin hane på tre månader som var lite underaktiverad så jag beslutade mig för att prova på kaninhoppning.
har väl gått lite halvknagligt och jag var nästan berädd på att ge upp :P

fast idag fattade han vad det gick ut på! :D
han hoppade perfekt utan att riva, så kul att se.
nu får ni passa er, inom en snar framtid kommer ni se oss på tävlingsbanorna ;) (halvskämt)
blev bara så glad att jag var tvungen att skriva av mig lite ^^


Mvh Freddie:bump:
 
Sv: yey, har fått upp hoppen igen ^^

Åh vad roligt :laugh:

du får se till att verkligen göra slag i saken, för jag vill ju tävla mot dej ;)

vilken klubb blir du i så fall medlem i? :)
 
Sv: yey, har fått upp hoppen igen ^^

haha, ser fram emot det med ;)

stockholms tror jag eller uppsalas, är inte hels säker än :P

vilken klubb tillhör du?

Mvh Freddie:bump:
 
Sv: yey, har fått upp hoppen igen ^^

Kul!

Jag tränar en av mina kaniner lite grann i hoppning, och han älskar det verkligen.
Han verkar tycka att längd är roligast, hittills har vi kommit upp i 75 cm i längd. :) Sen har vi kört lite små banor med ca 45 cm hinder också.
 
Sv: yey, har fått upp hoppen igen ^^

Vad roligt :)
Jag hoppar lite hemma med 3 av mina 6 kaniner. Den ena, Swinto, tycker det är superkul! han hoppar jättefint och tvekar aldrig. Jag skulle också tycka det vara kul att prova på att tävla någon gånh i framtiden.
Min dvv Wimsan har jag precis börjat hoppa lite med (5-10cm hinder), men hon verkar också gilla det.
Lipton är 5-6 år gammal, så tar det lite lugnt med honom, har koncentrerat mig på att han ska hoppaa en liten bana med låga hinder, och sluta med att dotta ner bommarna som förut var hans favoritsysselsättning... ;) Men i unga dagar hoppade Lipton över en meter i längd! Bara här hemma, men endå ;)
 
Sv: yey, har fått upp hoppen igen ^^

Örebro läns kaninhoppare och Örebrohopparna är mina hemmaklubbar :)
 
Sv: yey, har fått upp hoppen igen ^^

Kul! Klart du ska ut och tävla!
Stockholms kaninhoppare är fullt av trevliga människor och trevliga tävlingar!
Min gamla hemmaklubb :) Numera tillhör jag Östergötland.
 
Sv: yey, har fått upp hoppen igen ^^

jo, stockholms verkar som ett trevligt allternativ! :)

haha, det är så gulligt för om vi (jag och kaninen) håller på att hoppträna och jag sätter mig ner vid väggen för att titta lite fortsätter han hoppa fram och tillbaka i ren glädje, urgulligt :D

vet att det inte spelar så stor roll jus nu men hur högt hoppade era kaniner vid den här åldern (tre½ månad)?

juste, för att gå med i en klubb, är det bara att skicka ett mail och fråga? :P

Mvh Freddie:bump:
 
Sv: yey, har fått upp hoppen igen ^^

Det låter ju som att han tycker det är kul i alla fall! =)

En kanin får börja tävla vid 4 mån ålder och då kan man välja på att hoppa i miniklass eller lättklass. Mini är 20 cm maxhöjd och lätt är 30 cm maxhöjd.
Högre än så finns det ingen mening med att hoppa innan kaninen klassat upp sig eller är på väg att göra det. Risken är att kaninen tröttnar eller tycker att låga hinder är fåniga och slarvar. Viktigare är att han lär sig att springa på ordentligt mellan hindren och att du kan styra honom med händer och koppel.

Hur du gör för att bli medlem läser du på respektive klubbs hemsida. Det vanligaste är att man betalar in medlemsavgiften och samtidigt skickar ett mail med kontaktuppgifter.
 
Sv: yey, har fått upp hoppen igen ^^

Mina brukar jag börja med vid tre månaders ålder, så jo de flesta av mina har hoppat sedan den åldern :)
 

Liknande trådar

Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 449
Senast: MattiZ
·
Övr. Hund När jag var valp, underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ”ditt barn”, och oavsett antalet skor...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: littL flower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp