Bukefalos 28 år!

Yoga från Jotex

MissFideli

Trådstartare
Jag lyckades efter mycket tjat få det endaste enda exemplaret av den mjuka prydnadskudden Yoga sist jag beställde från Jotex.

Nu är ni avis va? ;)

21873314.jpg


Testade lägga ut den på golvet hemma, och den passar rätt bra.
21749797.jpg


Testade att använda den som skydd för tröskeln också, men nja...
21873334.jpg


Nackdelen är att den måste handtvättas när den blir skitig, men den torkar ganska snabbt.
21749355.jpg
 
Sv: Yoga från Jotex

Funkar bra som kudde i sängen
21746307.jpg


Eller i soffan
21749880.jpg


Man kan använda den som nackkudde också, himla skönt faktiskt.
21352937.jpg


Men det såg lite tokigt ut, så jag införskaffade en till i annan färg
21893044.jpg


Rekomenderas!
 
Sv: Yoga från Jotex

Jag tror Yoga skulle göra sig superbra som naken :love: Eller ja... hmm... nått kilo mindre kanske skulle göra henne mindre... synligt knubbig? :o
 
Sv: Yoga från Jotex

Mmmmmm! Vilka underbara kuddar :love:

Men jag har fått en ny prydnad på kylskåpet sen jag rensade upp där med min miraketrasa! Hans har parkerat sig i fruktskålen där. Ska se om jag inte kan lägga in en bild.
 
Sv: Yoga från Jotex

:rofl:
Jag får göra vandringspokal av henne, så får du, millus och KungTulle komma överens om hur länge ni ska ha henne var då.
Kanske ska starta kattuthyrning :idea:
Du verkar insatt eftersom du såg att hon var lila?

abbie5.jpg

abbie3.jpg
 
Sv: Yoga från Jotex

Du var bara tvungen att retas med fler bilder på skönheten va? :mad:

Oh, men kattuthyrning är en bra idé. Jag hyr henne gärna, rensning av lådan, utfodring och kattsäkring av min lägenhet ingår väl i priset? :idea: :angel:

Men allvarligt hon är helt underbar och jag förstår att du håller hårt i henne. Hur är hon och Yoga i sättet då? Är de lika lugna och sansade som de ser ut att vara?

Jag är inte alls så insatt, men läser lite då och då på olika forum och kattsidor och har snappat upp en del. Just nu ligger mitt kattintresse på is lite grann p.g.a. allergisk sambo. Men han hoppas på att få påbörja en allergibehandling så efter det så kanske! :D Eller så blir begäret för stort och jag slänger ut honom och skaffar två katter att värma sängen istället! :devil: :angel:
 
Sv: Yoga från Jotex

Abbie är nog en britt ut i klospetsarna. Allt man läser om britten stämmer på henne. Hon är genomsnäll och väldigt social men bara mot mig. Britten har en förmåga att bli enmanskatter och det är båda mina. Fast på olika sätt. Yoga äger mig, medan Abbie mer tycker om mig på avstånd. Sitter jag och en kompis i soffan så ska Yoga sitta mellan, men bara jag får klappa henne, inte nån annan. Yoga har en enorm personlighet och kräver plats och uppmärksamhet, får hon inte det så skäller hon på en. Abbie är mer försynt och sitter och plirar lite på en, lutar sig mot en möbel och trampar lite med ena bakbenet. Hon frågar om man vill gosa, Yoga skiter fullständigt i om man håller på med annat. Är Yoga gosig så ska Yoga gosa. Då får resten av världen anpassa sig :laugh:
Båda är ju förstås av det lugnare slaget, det är 2 stora honor och Abbie har en hel del massa att bära på. Alltså inte övervikt, hon är stor! Men självklart är det bus några gånger om dan. Dock tror jag att det mer åren blir mer brottningsmatcher och färre race, även om det springs en del fortfarande. Båda har sina lekspecialiteter varav jag ska vara med i Yogas, hon ska sitta på sängen och jag ska kasta möss på henne som hon kan lobba iväg och sen får jag springa och hämta. Osv. Abbie springer mest runt och piper och kastar runt dom små mössen.
Ingen är knäkatter, Yoga ligger gärna bredvid. Just nu har hon en ryggkuddesperiod när hon ligger på ryggkuddarna som på bilden. Annars ligger hon bredvid mig i soffan, eller på armstödet närmast mig.
Usch, jag kan berätta hur mycket som helst! Yoga är en färgstark och krävande kisse som är jättekul att bo ihop med. Men hon är svår, en riktigt läromästare. Abbie är min första genomsnälla kisse och det är stor skillnad på dom trots att det är mor och dotter. Men efter att ha haft 2 st katter som man måste lära sig, så är Abbie nästan svår för att hon aldrig säger nått. Man vet liksom inte var hennes gränser går. Men tydligen är hon pappas flicka, inte bara utseendemässigt är dom kopior utan även i sättet. Och det var ju grejen när jag valde just honom :D

Här finns några bilder på båda, har förvisso massor fler, men det är lite iaf :)

http://www.pixbox.se/usr_show_id123227_page0_order1.html
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 508
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 349
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 657
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp