Bukefalos 28 år!

Yoga i rastgården

MissFideli

Trådstartare
Idag var Yoga med till stugan och invigde rastgården. Hon fick åka själv första gången, eftersom jag inte visste hur hon skulle reagera. Men hon tog det med ro. Damen är tokig i gräs, så i nästan 40 minuter högg hon tag i grästuvor. Tyvärr har nog instinkten fått sig en törn, för hon äter inte mycket utan tuggar bara på det. Verkar inte förstå hur man ska göra. Men hon är rolig, man kan locka henne med en grästuva, lite som i Musse och Långbens husvagnssemester på julafton.

Fattas lite jobb i rastgården, vilket troligen blir imorgon, sen är den helt färdig och Abbie får följa med tillsammans med Yoga på onsdag troligen.

Bilder kommer förhoppningsvis imorgon kväll.
 
Sv: Yoga i rastgården

Åh vad roligt! Hon är en riktig ko med andra ord! :D Men jag vill se bilder nuuuuu. ;)

/Erica
 
Sv: Yoga i rastgården

Japp, hon är en riktigt ko. Tyvärr är inte just det med på bild.
Det är min kompis som tog bilder och hon jobbar nu, så därför blir det ikväll.

Hon är lite rolig, Yoga, för hon tar tag om en tuva, drar upp den med rötter och allt och spottar ut den igen. Eftersom hon tar med rötterna så blir dte ju massa gjord och sand och det är ju inte gott. Så den lämnar hon, men gör såklart samma med nästa tuva???

Med tanke på färgen så är det ju nära tillhands att hon är korsning med ko, måste höra mig för med uppfödaren :D
 
Sv: Yoga i rastgården

2 bilder so far på min vackra kossa:

yogaute.jpg


yogaute2.jpg
 
Sv: Yoga i rastgården

Tack :)
Det ska upp lite gångar upp till och mellan alla hyllor. Annars är den klar. Jo, det ska upp ett tak på delar av den, mest för att skydda fönstret dom kan hoppa in och ut ur stugan genom, men även för att dom ska kunna vara där när det regnar.
 
Sv: Yoga i rastgården

Tack :p
Förhoppningsvis tycker dom också det. Problemet är väl att ta sig dit dagtid i en bil utan AC utan att få värmeslag.
 
Sv: Yoga i rastgården

Vad mysigt för kissen!! Hur stor är rastgården? Om/när jag får ett hus igen, ska jag bygga en sån åt mina älsklingar!
 
Sv: Yoga i rastgården

Snuttisen! Mina grisar är också lyckliga nu, för sambon har nätat balkongen så att de kan vara ute. De ligger utfläkta över det svala betonggolvet hela kvällarna och vill inte ens komma in om det ringer på dörren. :)
 
Sv: Yoga i rastgården

Den är 3.20 m x 4 m. Kommer byggas ut om ett tag, jag är inte riktigt nöjd med vissa saker, men just nu får den duga.

Jag är jätteglad, 500 kr/mån för stuga och tomt är helt okej tycker jag. Nu när jag inte har nån balkong. Och det är faktiskt rätt kul att ha en trädgård att pyssla med.
 
Sv: Yoga i rastgården

Härligt!!
Yoga har det väldigt jobbigt här hemma nu, hon ligger nästan bara. Det är konstant 28 grader här. Ska försöka få ordning på rastgården helt idag, så vi kan åka ut dit allihop från imorgon. Lite svalare där än här.
 
Sv: Yoga i rastgården

Jag förstår det! Jag saknar min tomt och gräsmatta! Både Siri och jag älskade ju att ligga och dröna på den! Nu drar jag mig för att gå ner och lägga mig på en allmän gräsmatta vid ett populärt gångstråk...

Det skulle vara jättebra att ha en rastgård som dom själva kan gå ut till, genom nån kattlucka eller nåt! Jag får tänka på det när vi kollar på hus!! :D
 
Sv: Yoga i rastgården

Ja, det är ju drömmen förstås.
Fast den allra största drömmen är att näta in en hel trädgård och alltid kunna ha katterna med sig ute. Sett flera versioner på ett annat forum, man blir så sugen!
 
Sv: Yoga i rastgården

Mmm... Men just att de kan gå ut och in som de vill, skulle räcka långt! Just nu tycker jag så himla synd om dom eftersom det är så fruktansvärt varmt i lägenheten...
 
Sv: Yoga i rastgården

Ser kanon ut! Jag har en katt på balkongen i skrivande stund. Från 20 ligger hon där ute, då är det svalare där än i lägenheten. Sen får man inte in henne därifrån :angel: Hon skulle gärna få åka med till stugan, men inte om hon själv får välja. Hon HATAR att vara ute på gräsmattan. Har henne i löplina då, och hon springer in på en gång och så ligger hon där i sängen med linan. Otacksamma katt :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp