Yogas hårlösa mage

MissFideli

Trådstartare
Nån som minns att Yoga tidigt i somras tappade/slickade bort massa päls på magen och runt knäna? Diverse diagnoser och ett evigt letande efter icke parfymerad men ändå bra sand har det varit. Och just sandbyte hjälpte, pälsen kommer tillbaka sakta men säkert och vi är nöjda både Yoga och jag :banana:
 
Sv: Yogas hårlösa mage

Va skönt du verkar ha hittat problemet! Det är ju bättre med magpäls, åtminstone såhär på vintern;)
 
Sv: Yogas hårlösa mage

Vad skumt. Vi har en vårdtagare vars katt gjort precis som din dvs slickat bort all päls på mage och bakbenen.

Enligt veterinären har hennes katt utvecklat ett stressbetende pga att den rymde ut en gång och höll på att bli påkörd av en moped,låter dock långsökt att den skulle fortsätta bete sig såhär. Den har hållt på såhär i kanske 2 år nu (katten är 12 eller 13 år)

Kanske skall tipsa Vårdtagaren att byta sand?
 
Sv: Yogas hårlösa mage

Beror ju lite på vad dom använder för sand. Jag hade precis bytt till EverClean som tydligen parfymerar sin sand mer eller mindre trots att det stå unscented på. Fick råd av snäll rådgivare här på Buke och löste därför problemet med just den sanden. Testade flera andra som också skulle vara oparfymerade, men även där fanns det en svag parfym när man rörde runt i sanden. Nu har jag hittat en som är garanterat parfymfri och då kom pälsen tillbaka.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
1 937
Senast: hoppsann
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 413
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 566
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp