Bukefalos 28 år!

E

eddan2000

hej! min kompis har en yorkiepoo och jag har blivit väldigt intresserad av blandrasen... rasen är en blandning mellan toypudel och yorkie terrier. jaja, jag har några frågor kring rasen...

  • jag vet att dom inte hårar men är dom allärgivänliga??
  • är dom bra första-hundar??
  • hur mkt kostar en yorkiepoo i månaden?
  • hur mkt kostar en yorkiepoo när man köper den?
  • sele eller koppel?
  • har dom nån beteendestörning eller nåt sånt?
  • funkar dom ihop med andra djur? (hamster)
  • om man avlar 2 yorkiepoo, blir den 'normala' yorkiepoos då?


tror inte jag kan komma på nåt mer nu...

har du en yorkiepoo, kan inte du skriva om den och kanske lägga in lite bilder:D;)
 
Sv: yorkiepoo

[*]jag vet att dom inte hårar men är dom allärgivänliga?? Jo, men visst är dom det

[*]är dom bra första-hundar?? säkert, ettriga små nervösa saker

[*]hur mkt kostar en yorkiepoo i månaden? inte många kronor

[*]hur mkt kostar en yorkiepoo när man köper den? minst 15 000:-

[*]sele eller koppel? bär den i en väska så slipper du den funderingen..

[*]har dom nån beteendestörning eller nåt sånt? förmodligen har dom det ja

[*]funkar dom ihop med andra djur? (hamster) om du ska barfa den, så är nog hamster bra

[*]om man avlar 2 yorkiepoo, blir den 'normala' yorkiepoos då? givetvis


Och helgens tråd är utsedd :banana: :D :angel:

(Sorry..kunde bara inte motstå frestelsen ;) )
 
Sv: yorkiepoo

wig.jpg


Glömde ju bilden.....
 
Sv: yorkiepoo

En blandning mellan toypudel och yorkie är fortfarande en blandning mellan toypudel och yorkie även i andra, tredje, fjärde o.s.v. generation.

Detsamma gäller cockerpoo, schabrador, bergsschäfer o.s.v.
 
Sv: yorkiepoo

Har du frågat din kompis de här frågorna? h*n som har en yorkiepoo kan ju säkert svara på frågorna.

Jag kan ju svara utifrån vad jag tror:

[*]jag vet att dom inte hårar men är dom allärgivänliga?? Vet en del som tål pudlar men om man blandar i york också så har jag ingen aning om hur det blir
[*]är dom bra första-hundar?? Svårt att säga när det är blandras då man inte vet vad "det blir" och vad som slår igenom mest
[*]hur mkt kostar en yorkiepoo i månaden? Som en renrasig york, dvärgpudel eller annan mindre ras skulle jag tro
[*]hur mkt kostar en yorkiepoo när man köper den? Kanske mellan 8-10.000:-
[*]sele eller koppel? Spelar nog ingen roll
[*]har dom nån beteendestörning eller nåt sånt? Svårt att veta när det är blandras men kan tänka mig att det blir nåt skälligt...
[*]funkar dom ihop med andra djur? (hamster) Måste du ha hunden och hamstern tillsammans? kan kanske vara lätt att hunden ser hamstern som en pipleksak eller nåt...
[*]om man avlar 2 yorkiepoo, blir den 'normala' yorkiepoos då? Nej, då blir det renrasiga yorkar eller dvärgpudlar ;) . Nä, ärligt talat så blir det väl fler yorkiepoo's men hur 'normala' de blir i psyket har man nog ingen aning om.
 
Sv: yorkiepoo

tack för svaren! jo, min kompis sa typ att om man avlade 2 yorkiepoo kunde den bli vilket missfoster som hälst:devil::D:D



ingen som har en sån hund??
 
Sv: yorkiepoo

tack för svaren! jo, min kompis sa typ att om man avlade 2 yorkiepoo kunde den bli vilket missfoster som hälst:devil::D:D



ingen här på buke som har en sån hund??
 
Sv: yorkiepoo

tack för svaren! jo, min kompis sa typ att om man avlade 2 yorkiepoo kunde den bli vilket missfoster som hälst:devil::D:D



ingen här på buke som har en sån hund??

Risken att få "vilket missfoster som helst" är nog lika stor så fort du blandar två olika raser i första ledet med.

Varför inte läsa på mer om både pudel och yorkshire terriern och sedan välja den ras som känns bäst och från en seriös uppfödare. Då kan du vara betydligt mer säker på vad du får? :)
 
Sv: yorkiepoo

De är säkert väldigt, väldigt söta.
Men det är renrasig York resp Toy pudel också.
Och faktiskt rätt ofta biligare än dessa blandningar....:angel:

Dessutom får du så mycket mer om du köper en renrasig för en seriös uppfödare (och andra ska man aldrig köpa ifrån)
Föräldrna är tex hälso testade och genom hunddata kan du kolla upp hela "tjocka" släkten om inget annat så är det jätte roligt och väldigt intressant.
 
Sv: yorkiepoo

De är säkert väldigt, väldigt söta.
Men det är renrasig York resp Toy pudel också.
Och faktiskt rätt ofta biligare än dessa blandningar....:angel:

Dessutom får du så mycket mer om du köper en renrasig för en seriös uppfödare (och andra ska man aldrig köpa ifrån)
Föräldrna är tex hälso testade och genom hunddata kan du kolla upp hela "tjocka" släkten om inget annat så är det jätte roligt och väldigt intressant.

Håller med. Jag hade också hållt mig till antingen eller. Man kan aldrig svara hur egenskaperna blir hos en blandras.
 
Sv: yorkiepoo

Jag såg en annons en gång om en som ville köpa en Pussel-valp (JR+pudel). De ville dock att hunden gärna skulle ha så mycket pudelpäls som möjligt eftersom det fanns hundallergi i familjen och pudelpäls brukade fungera.

Förbättrar man inte oddsen om man då skaffar en renrasig pudel istället? Hur tänker folk? Bör man dessutom inte försäkra sig om att man tål hunden ifråga ordentligt innan man köper en valp? Varför chansa? :confused:

Förövrigt så tror jag att Gnist har fel. Hunden på hennes bild är inte en yorkiepoo. Detta är en yorkiepoo:

DSC00260-708786-708823.jpeg
 
Senast ändrad:
Sv: yorkiepoo

Förbättrar man inte oddsen om man då skaffar en renrasig pudel istället? Hur tänker folk? Bör man dessutom inte försäkra sig om att man tål hunden ifråga ordentligt innan man köper en valp? Varför chansa? :confused:
:bow:

Magnus Uggla är definitivt en yorkiepoo!
 
Sv: yorkiepoo

Det är en blandras... Kan inte bli annat än just en blandras :crazy:
Kvittar nog hur mycket man avlar vidare på blandningen, det kommer ändå alltid att vara en blandras :crazy:

Apropå ihop med andra husdjur så är Yorkshire Terrier just en terrier, alltså en skadedjursjägare i grund och botten. Hamstrar kan nog räknas till skadedjuren :smirk:

Köp, om du nu ska köpa en hund, hellre en renrasig så att du vet vad du får. Och dessutom kan få hjälp av uppfödaren om problem skulle uppstå ;)
 
Sv: yorkiepoo

[*]funkar dom ihop med andra djur? (hamster)

Hade du tänkt ha vovven i hamsterburen?

Låter vid närmare eftertanke ganska så smidigt..:rofl:


Och varför para två Yorkiedoodles när du kan para den med din hamster och få en helt egen ras! :idea: Poo-Hamster of York!

:devil:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
20 722
Senast: Migo
·
Däggdjur Jag har lite då och då funderat på att skaffa tamråttor någon gång i framtiden. De verkar vara så otroligt mysiga och är förskräckligt...
Svar
4
· Visningar
1 789
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 609
Senast: Brandgul
·
Hästvård Hej! Känner till en häst med följande problem: Hästen är rätt så tunn över hela kroppen, dvs revbenen syns och dåligt med muskler...
Svar
15
· Visningar
1 811
Senast: Cut3Leo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp