Bukefalos 28 år!

You tell me...

Q

QPH

Ett föl

med känd moder fast med oreggad stam

med känd och reggad pappa

fölet är idenfierat och signalementsbeskriven samt chippad bredvid mor

-Frågan: kan man, och isåfall hur, få hel stam på fölet?
Är det DNA testning på samtliga eller hur funkar det?
 
Sv: You tell me...

Jag fick ett ponnyföl förra året undan ett sto med okänd stam.
Hon är registrerad med stam, dvs pappan och hela hans stam, mammans namn och sen okänd.

Jag skickade in tagel från ungen, samt betäckningsrapport (eller om det hette fölrapport, vad nu föreningen ville ha). Hon chippades och s-beskrevs när hon gick vid sidan av mamman.
 
Sv: You tell me...

Första frågan blir ju var fölet ska reggas?
Kan vara lite olika regler beroende på var.
 
Sv: You tell me...

Quarter/paint/halvblod.

Uppfödaren har mamma mormor till fölet.
Men mamman och mormor är reggade med okänd stam även om uppfödaren vet vilka de är samt vilken mammans pappa och mammas mamma (såklart) är..
Kan man få stammen på det av dna? Eller går det inte alls eftersom de har "okänd" stam?
 
Sv: You tell me...

Det går inte få in fölet som quarter eller paint?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 099
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nattliga tankar och funderingar, tillika mitt första dagboksinlägg. Ursäkta om det blir rörigt. För några dagar sedan skrev jag i...
2
Svar
29
· Visningar
2 922
Övr. Barn Hej alla, vet ej om denna tråd har hamnat på rätt ställe eller om den passar bättre i Senior men isåfall kanske någon snäll kan flytta...
Svar
8
· Visningar
1 135
Senast: rtf
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
972
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp