youghurt - finns det någon hyfsat

Status
Stängd för vidare inlägg.

emma74

Trådstartare
nyttig fruktyoughurt för en 2åring, som man inte hehöver hålla på att blanda själv? köpte danoninos (?) i pytteförpackningar för att se om lillskruttan tyckte om det och hon älskade dem - åt 2 i går kväll och 3 i morse och det är ju fantastiskt (har precis slutat amma och hon har inte velat ha något att äta på kvällen eller morgonen förut)... de är ju jättgoda men känns lite söta - hittade inte någon info om hur mycket socker som var tillsatt på förpackningen... och såskulle jag vilja hitta något i en större förpackning
 
Sv: youghurt - finns det någon hyfsat

De finns i lite större förpackningar om du köpte de yttepytte små... Men tyvärr inte på tetra... Men ja de är lite söta, även om de tydligen ska ha dragit ner på sockret...

Jag har ibland lyckats få Elin att äta någon som jag tror heter tiger, de är på 1 l och har lite olika smaker, päron, jordgubb osv Men jag tror att de är ungefär lika söta...

Annars gillar jag den turkiska på burk och sedan blanda ut med antigen mixad prukt eller någon fruktpuré, päron, mango och vad det nu finns. Själv ringlar jag gärna lite flytande houng över men det är ju inte så lite socker direkt... :angel:
 
Sv: youghurt - finns det någon hyfsat

Jag ger turkisk yoghurt blandad med äppelmos utan tillsatt socker (köpt i affär) till dottern 9 mån, det gillar hon jättemycket.

[Edit] såg just att du inte ville blanda själv så det kanske inte var rätt tips. Men hittar man inget så funkar det verkligen bra, och är ju lättare än att stå och riva egen frukt.
 
Sv: youghurt - finns det någon hyfsat

Hittade massa bra läsning här och en hel del tips, bla att köpa sockerfri naturell yog. och mixa i bär : http://www.hassleholm.se/11240

det var just bekvämligheten att bara hälla upp och servera

den som E gillade är dessutom den där krämiga som är kvarg och yougurtblandad - upplever inte att min "vanliga" osötade naturella youghurten har samma egenskaper ochden shär som hon gillade har inga "bitar" i sig...

men det är konstigt - inte 17 var youghurt så här söt när jag var barn??? jag tycker all youghurt är ruskigt sötad nuförtiden...
 
Sv: youghurt - finns det någon hyfsat

De finns i lite större förpackningar om du köpte de yttepytte små... Men tyvärr inte på tetra... Men ja de är lite söta, även om de tydligen ska ha dragit ner på sockret...

Jag har ibland lyckats få Elin att äta någon som jag tror heter tiger, de är på 1 l och har lite olika smaker, päron, jordgubb osv Men jag tror att de är ungefär lika söta...

Annars gillar jag den turkiska på burk och sedan blanda ut med antigen mixad prukt eller någon fruktpuré, päron, mango och vad det nu finns. Själv ringlar jag gärna lite flytande houng över men det är ju inte så lite socker direkt... :angel:

de känns lite för söta för att ge 2 ggr om dan liksom

älskar turkisk youghurt med :love: med vilken sorts frukt som helst nästan - blodgrape är mumsigt

får väl börja mecka med pureer och sånt ... det är bara så trist när man anstränger sig och hon bara äter en halv sked... eller så får vi väl bli storkonsumenter på vispgrädde - jag tror hon kan äta precishur mycket som helst av det - och inget socker :idea:
 
Sv: youghurt - finns det någon hyfsat

Frys in pureerna i islådor. knacka sen ur dom i en påse och du har portionsförpackningar.
Bara att ta upp så mycket som det går åt och det tinar fort.
 
Sv: youghurt - finns det någon hyfsat

Mina äter "mild vaniljyoghurt" i samma format som mjölklitrar. Eller Änglamarks jordgubbsyoghurt :d

På dagis har de jordgubbs- eller blåbärsfil. Ganska söt men inte riktigt så sliskig som små barnyoghurtförpackningar.
 
Sv: youghurt - finns det någon hyfsat

...fast det går jättefort att blanda vanlig yoghurt eller fjällfil eller nåt annat (bättre med hög fetthalt i alla fall för mina stickor) med färdig lättsockrad jordgubbssylt (bob har på "tub") - det säger bara slurp här om det överhuvudtaget LUKTAR jordgubbar...
 
Sv: youghurt - finns det någon hyfsat

nyttig fruktyoughurt för en 2åring, som man inte hehöver hålla på att blanda själv? köpte danoninos (?) i pytteförpackningar för att se om lillskruttan tyckte om det och hon älskade dem - åt 2 i går kväll och 3 i morse och det är ju fantastiskt (har precis slutat amma och hon har inte velat ha något att äta på kvällen eller morgonen förut)... de är ju jättgoda men känns lite söta - hittade inte någon info om hur mycket socker som var tillsatt på förpackningen... och såskulle jag vilja hitta något i en större förpackning

Jag kanske är överdriven, men jag skulle inte mata mina barn med något som till större delen innehåller socker, konserveringsmedel och tillsatser.
Köp naturell yoghurt med honongssmak (osötat, honungen som är ett nyttigt alternativ, gör yoghurten söt och god, utan socker) Kör frysta jordgubbar i mixern (upptinade såklart) Och blanda ut med yoghurten. mumms!
 
Sv: youghurt - finns det någon hyfsat

Jag kanske är överdriven, men jag skulle inte mata mina barn med något som till större delen innehåller socker, konserveringsmedel och tillsatser.
Köp naturell yoghurt med honongssmak (osötat, honungen som är ett nyttigt alternativ, gör yoghurten söt och god, utan socker) Kör frysta jordgubbar i mixern (upptinade såklart) Och blanda ut med yoghurten. mumms!

och det är ju sååå snabbt och smidigt när man är stessad på morgonen :smirk:
 
Sv: youghurt - finns det någon hyfsat

Borde det inte gå att blanda ihop det EN gång, å sen har du veckans beov fixat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp