Youth Novice Reining mönster

A

Anneli

Hoppas att alla reining fantaster kan hjälpa mig nu , har letat efter mönstret på nätet och även lusläst AQHA regelboken men inte hittat mönster till AQHA Y outh Novice Reining. Eller har du ridit mönstret själv kan du gjärna berätta hur den går här , 1000 tack på förhand :)
 
Sv: Youth Novice Reining mönster

Novice Youth Reining i AQHA kan ha olika mönster men det man kanske väljer är det mönster som bara får användas där och då är det nr 11.

Om du går in i AQHAs regelbok för 2009 på sidan 161 så hittar du mönstret där.

Har du inte den nya regelboken så kan du hitta mönstret på nätet, på www.aqha.com gå sedan in på "forms" och scrolla ner där så hittar du judges scoresheets, scrolla lite till och där hittar du Reining.
Klickar du på de mönster du skall ha så får du ut ett scoresheet med de manöver som finns i mönstret. Du hittar förkortningen på manövrern i överkant på dokumentet.
 
Sv: Youth Novice Reining mönster

Tack för hjälpen :laugh: , får nu hålla tummarna att solen och torkan är med till Aprill showen .
Och att jag fixar att översätta mönstret rätt ...hm
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Youth Novice Reining mönster

Jag får det till:

Höger varv stor volt liten volt, 2 varv spinn åt höger
Vänster galopp stor volt liten volt, 2 varv spinn åt vänster
Sen åtta, och blir ju run down och RollBack åt vänster
run down och RollBack höger, RollBack och Back upp...

Är dock osäker på om du ska börja åttan åt höger eller vänster.
MEN för att få första RollBacken åt vänster, torde du börja åttan åt höger.

Hjälpte det nå´t? :angel:
 
Sv: Youth Novice Reining mönster

Jag får det till:

Höger varv stor volt liten volt, 2 varv spinn åt höger
Vänster galopp stor volt liten volt, 2 varv spinn åt vänster
Sen åtta, och blir ju run down och RollBack åt vänster
run down och RollBack höger, RollBack och Back upp...

Är dock osäker på om du ska börja åttan åt höger eller vänster.
MEN för att få första RollBacken åt vänster, torde du börja åttan åt höger.

Hjälpte det nå´t? :angel:
ja :p

Åttan startas till höger i mitten sen på åttan Galoppombyten.
sista rollbacken på vänster sida av arenan - sen stor run down ner till högra sidan på arenan..slide stopp..backa minst 3 meter..finish:D
Ärligt satt jag o grunna som en tok förut ..har reiningen infört förvänd galopp..då jag fattade mönstret med ETT g byte i åttan fr vänster volt spår te höger ,, står lead shanges,,fatta inte att det var TVÅ byten:angel::grin:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 162
Senast: Bee
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 292
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 337
Hästmänniskan Jag och min syster har för ett tag sen börjat leta vår första egna ponny, men det har tyvärr inte gått så bra hittills. Det var från...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
14 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp