Yrkesprognos

Sv: Yrkesprognos

Gissar att den lönen baseras på de som har civilingenjörsexamen (5 år) och inte de som har den treåriga?

Ja, det låter ju mycket troligt.
När jag kikade på lönestatistik igår så såg det ut som att meddellönen låg runt 30000kr ungefär.
Men ska jag plugga i 3 år så kan jag nog lika gärna plugga i 5 år. Då blir jag ju en sådan där ingentinggör... :D
 
Sv: Yrkesprognos

Jag tror att man måste vara beredd på att ligga borta en del om man ska jobba som det.
Om man ska vara säker på att alltid ha jobb alltså.
 
Sv: Yrkesprognos

Ja definitivt. Många hantverksyrken är nog sådana. Min sambo jobbar både i Sverige och Finland för att det ska gå ihop. När de har jobb hela tiden så har de mycket bra betalt men är man inte anställd på något storföretag blir det lätt säsongsbetonat.
 
Sv: Yrkesprognos

Tillägg på mitt inlägg: Det kan vara kul, men innehåller troligen mycket geografiska informationssystem (göra kartor), och det är väldigt klurigt och jobbigt enligt mig, men kul när man förstår :P. Ingen hit att läsa på distans kan jag intyga ^^
Jag som gis-ingenjör kan inte riktigt hålla med. Geografiska informationssystem består av insamling, lagring, bearbetning, analys och presentation (göra karta) av geografiska data.

Det är tråkigt att gis enbart har blivit att "göra karta" när det är så mycket mer som behövs för helheten! Jag kan i alla fall inte tänka mig något roligare :-)
 
Det där händer mig mig rätt ofta. Gamla trådar som poppar upp från ingenstans. Jag försökte få en förklaring i någon tråd, och man sa att Bukefalos tar upp de gamla trådar i de ämnen som jag googlar. Jag fattar ändå inte hur vissa av trådarna som poppar upp stämmer överens med det jag googlar. :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 734
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 015
Senast: Dimmoln
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 341
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga den här tråden i dagbok eller här, men testar och ser om någon kan hjälpa mig. Jag har inget liv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 397
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp