ytter å inner

S

siames

jag har nyss börjat rida å glömmer allt jämt vad som är ytter respektive inner. alltså det jag undrar är... säg att jag rider på fyrkants spåret, vad är då den sidan in mot väggen? är det inner elller ytter?? :angel:
 
Sv: ytter å inner

Inner är den sidan hästen är båjd/skålad åt. Är hästen högerböjd är höhger sidan inner oavsett om du är på ridbana eller ute i skogen. Rider du hästen rak i manege så är inner in mot mitten och ytter ut mot väggen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 009
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 102
Senast: escodobe
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 446
Senast: Roheryn
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 142
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp