Ytterligare en dag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är lite segt idag. Jag besökte exet igår, kom hem lite sent och sen satt jag vid datorn i vanlig ordning innan jag kunde krypa ner i bingen. Det blev en liten "räd" hos exet då jag klippte lite sticklingar från klematisarna. Jag planterade ju dessa förra året så det är jag som betalat dem. De köptes från Lidl och jag hade faktiskt inte räknat med att de skulle överleva vintern då jag tänkte att de förmodligen var ympade och då är de inte dugliga för en svensk vinter. Jag brydde mig inte om att gräva upp och ta med dem i höstas vid flytten eftersom jag ändå inte räknade med att de skulle klara sig. Hur som helst så curlade jag dem förra året, de växte och de överlevde dessutom vintern.

Nu har jag ett gäng sticklingar, tagna efter konstens alla regler och det återstår att se om det lyckas.

Men det blev lite kort med sömn efter sticklingsräden för jag vaknade ändå i vanlig tid, t.o.m. tidigare än vanligt, så det är segt idag. På förmiddagen har jag pysslat med min andra blogg och uppdaterat med ett recept plus att jag gjort klart alla sticklingar. Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Åka till stranden kanske? Jag är egentligen ingen beachmänniska, men varför inte egentligen. Eller så sätter jag mig i den skållheta bilen och tar en tripp till Väddö där det lär finnas ett trevligt trädgårdsställe. Igår var jag till ett annat trädgårdsställe här i närheten och där köpte jag mig en rosa stråhatt. Den var flott :)

Idealet idag hade väl varit att ha ett parasoll, en solstol under denna och en tupplur där idag. Dessvärre saknar jag dessa prylar så ska jag tupplura får det bli någon annanstans.

Äh, jag får väl åtminstone äta lite lunch nu så får jag se sen vad jag hittar på.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är med spänning jag ser fram emot trädgårdssäsongen 2023. Jag hoppas så att mina valnötsplantor överlever vintern. Här om dagen var...
Svar
0
· Visningar
503
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I morse vaknade jag redan strax efter 5 och kunde inte somna om så jag klev upp och yogade nästan en halvtimme (inklusive den...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: Magiana
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 752
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp