Bukefalos 28 år!

Ytterligare en stofamiljsfråga

P

Pollux

Jag har ett sto vars mamma tillhör stofamilj 5. Mitt sto har dock ej gröna papper (pga ej kval pappa). Tillhör även mitt sto denna stofamilj trots sina grå papper?

Om mitt sto får ett stoföl, kommer det fölet (med i så fall vita papper) att tillhöra stofamilj 5?

Sammanfattningsvis: Är det bara hästar med gröna papper som får tillhöra stofamiljer?
 
Sv: Ytterligare en stofamiljsfråga

Alla hästar tillhör stofamiljen oavsett vilken färg den har på papprena.

Alla stoets avkommor kommer att tillhöra familjen oavsett vilken färg de får på papprena.
 
Senast ändrad:
Sv: Ytterligare en stofamiljsfråga

Åh, tack!
Vad trevligt! Inte för att det har någon större betydelse, men lite kul är det i alla fall!
 
Sv: Ytterligare en stofamiljsfråga

Familj 5 är en av de allra största stofamiljerna i Sverige, tror att det är näst störst, och har lämnat många lysande dressyrhästar:)
 
Sv: Ytterligare en stofamiljsfråga

Jag visste att den var stor och det låter bra att det finns många fina dressyrhästar där. Nästa vår kommer det finnas ytterligare en fin blivande dressyrstjärna i den ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ytterligare en stofamiljsfråga

Jag vill ju också veta ju;)

Samlar på icke godkända hingstar!
 

Liknande trådar

Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 419
Senast: Habina
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 297
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 718
Senast: sjoberga
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 838
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp