Bukefalos 28 år!

zadel som påminner om zaldi royal

vinkelina

Trådstartare
jahaps, dags att köpa ny sadel IGEN *suck* 4 sadeln på fem år.

Har i dagens lägen en zaldi royal som jag älskar. Tyvärr har den börjat bli för smal. Använder i dag en kil under sadeln, skall testa med att se om de hjälper med att lägga en tunnare padd under tillfälligt (hästen är otroligt svår att hitta en sadel som passar utan nått under, så ni behöver inte klaga på det tack. är medvetet om att det inte är det ultimata lösningen, men den som fungerar bäst)

Sadelprovare är på väg till stallet i september så skall be henne prova ut ny sadel.

Men, vilka modeller finns det som påminner om just royal? gillar stödet som den ger mig nämligen. (även dressyrsadeln atlanta faller mig i smaken)

skall i första hand ha en sadel som är mot hopp, men trillar jag över en billigt dressyrsadel så köper jag två lite billigare (men kvalitet)
 
Sv: zadel som påminner om zaldi royal

Vet ingenting om Royal men en dressyradel som ger mycket stöd och som passar ett flertal hästar är ju Morris & Nolan.
Samma sadel 17/32 har passat på kallblodstravare, 180 cm högt, långt halvblod och 157 cm högt, kort kompakt halvblod......
 
Sv: zadel som påminner om zaldi royal

För många år sedan hade jag en Zaldi alba till en häst som även hade zaldi atlanta. Alban gillade jag stöden på har dock inte provat någon Royal.
 
Sv: zadel som påminner om zaldi royal

Går det inte att köpa en vidare royal, eller har ni redan vidaste?
 
Sv: zadel som påminner om zaldi royal

Har för mig att jag har den vidaste nu. Kan ju komma fel ihåg men tror det
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte en ny dressyrsadel av en sadelutprovare i våras. Jag påpekade när jag provred den att den åkte fram en aning. Utprovaren...
Svar
19
· Visningar
6 077
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
19 094
Senast: Supersalt
·
Utrustning Hur skall man egentligen göra med sadel? Under de nästan 4 år jag ägt hästen har jag redan haft 3 sadlar. Problem 1: har en häst...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: vinkelina
·
Utrustning har i september haft ut två olika sadelutprovare på hästen. Första sa att den egna sadeln inte passar henne alls, han hade dock inte med...
Svar
7
· Visningar
1 916
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp