Bukefalos 28 år!

Zaldi bomvidd 33?

Bonita4

Trådstartare
Hur många grader motsvarar den?

Och sen wintecsadlarna, passar de till rak eller svängd rygg? Likaså Henri de rivelsadlarna..
 
Sv: Zaldi bomvidd 33?

wintec sadlarnas bommar är rätt så svängda
 
Sv: Zaldi bomvidd 33?

Det här blev jag inte mycket klokare av...

Nån som har något mer att säga?
 
Sv: Zaldi bomvidd 33?

alltså vissa påstår att bates och wintec är raka i normal vidd men sen blir väldigt svängd när man sätter in det xvida järnet. jag håller inte alls med, sadeln jag bytte järn var fortfarande lika rak! dessutom har dom kilbossor som gör att passformen blir rak. dom är inte spikraka som tex albion men svängda är dom inte.
 
Sv: Zaldi bomvidd 33?

Allround modellen passar då inte till en rak rygg
 
Sv: Zaldi bomvidd 33?

min häst har rak rygg och har en kentaur. Passar perfekt! Provade en hdr men den var för svängd.

Wintec passar även rak rygg. Deffenitivt inte en prestigesvängd!
 
Sv: Zaldi bomvidd 33?

*lite allmänt sådär*

Wintec i allroundmodellerna är något mer svängda (än Bates). Hopp och dressyr är rakare än allround. 500-serien och IW är rakast, de passar en rak rygg. De andra passar en "mellanrygg" (varken speciellt rak eller svängd).

Tror Zaldi ligger på max 110 grader, men kan ha fel.
 

Liknande trådar

Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
721
Senast: Jeps
·
Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: Sebastian
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
915
Utrustning Någon som gjort det ? Hur blev det ? Finns en ÅF i Sverige som ska kunna göra det, tyvärr finns de på andra sidan Sverige så jag kan...
Svar
1
· Visningar
324
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp