Bukefalos 28 år!

Zaldi bomvidd

ponytails

Trådstartare
Ni som har Zaldi sadel, hur många grader mäter era hästar?
Jag har en häst som mäter 120 grader. Vilken bombredd ska det vara då?
Är de mjuka att sitta i?
Jag är egentligen en "Kieffer" älskare. Men svårt att hitta beg för så bred häst.
 
Sv: Zaldi bomvidd

Har dålig koll men har verkligne zaldi så breda sadlar minns att jag hade en 32:a på mitt normalbreda halvblod som unghäst. :crazy:
 
Sv: Zaldi bomvidd

Bomvidd Ungefärliga grader på Zaldisadlarna modell Classic
30 ca 88-90 grader
31 ca 98-99 grader
32 ca 105 grader
33 ca 110 grader
 
Sv: Zaldi bomvidd

synd att de ska vara så smala, jag har en till min halvblodskille och den är alldeles underbar att rida i :love: Mjuk och skön, sitter bra på honom och kostade inte en hel förmögenhet heller (jovisst, dyr var den nog men inte lika dyr som min gamla Kieffer :p)

16650121.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
420
Senast: Fiorano
·
Utrustning Vi ska testa en Ordo Victoria på vår ponny. Jag har bara sett den på bild, så vet inte ens om den passar än.. men.. jag känner inte till...
Svar
7
· Visningar
721
Senast: Robina
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 701
Senast: caballus
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 079
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp