Bukefalos 28 år!

Zaldi sadlar

N

Notorius

Är de bra?
Har provat en som passar perfa på min häst (en Zaldi Star är det)
den är dock beg men i bra skick.
5000 kostar den har jag för mig, är det bra pris eller ska man pruta ? :p
 
Sv: Zaldi sadlar

Zaldi har VÄLDIGT varierande kvalite, och det är ett märke som dom flesta sadelmakare brukar varna för, pga slarvigt hantverk och mer vikt vid komfort för ryttaren än för hästen.... Så inget märke jag skulle rekommendera... :crazy:

Men har du tur och hittar en sadel som ej är sned i bom eller bossor, så är det en helt okej sadel, men kolla den jättenoga!! Personligen skulle jag satsa på en Stübben eller Prestige Golden Star om du letar begagnat i lägre prisläge. Mkt bättre kvalite! Men dom kanske inte passar din häst?
 
Sv: Zaldi sadlar

Vi har en zaldi star och den är jättebra! Supernöjda e vi verkligen och den ligger bra på hästen och är skön att rida i!
 
Sv: Zaldi sadlar

Ska kolla på en jättefin Stubben till helgen som de vill ha 2000 för. Väldigt billig och den verkar bra, men ska absolut provas först :)
Tror jag undviker Zaldi isåfall.
 
Sv: Zaldi sadlar

Jag är inne på min andra Zaldi Royal = allroundsadel och stortrivs med den. Hästen växte ur den förra. Dessa sadlar och nya Zaldi som jag har sett har varit helt OK kvalitetsmässigt så jag tycker att de är prisvärda. Men, precis som med allt annat man köper, man måste kolla noga. Jag såg t ex en begagnad Prestige till salu för en tid sedan där man enligt annonsen hade bytt ut allt läder pga misslyckad garvning av lädret så att färgen släppte. Kvalitetsproblem finns säkert bland alla märken, men kanske är mer eller mindre vanligt hos vissa.
 
Sv: Zaldi sadlar

Vi har en Zaldi som är hur bra som helst, fin i kvalité, stoppning och allt... Det finns säkert såna som är mindre lyckade, men det gör det väl med alla märken. Jag är ingen sadelexpert, så det är möjligt att Zaldi oftare har felgjorda sadlar (??) men jag har bara bra erfarenheter. (sadeln kollad av sadelmakare såklart, inga anmärkningar)
 
Sv: Zaldi sadlar

Har en Zaldi royal till foder hästen. den funkar väl bra, knarar lite av den i bland. Vet inte så mycket om sadlar dock. Men hittar man något som är helt och passar sin häst så är det väl inte så noga med märket.
 
Sv: Zaldi sadlar

Jag hade en Royal super, den var jätteskön men sen när jag tog den till en sadelprovare var den sne längst fram och blev totalt utdömd :confused: jag som gillade den sadeln, fattade aldrig vad som var snet typ "frambossorna" eller vad det heter panelerna som ligger vid bogbladet....
Har hört andra som haft zaldi som också varit sneda....
 
Sv: Zaldi sadlar

Jag red i en zaldi i flera år på förra hästen, och trivdes jättebra med den sadeln. Sen kom det dåliga, bommen gick av :eek:
Hade jag inte märkt det hade nog inte hästen varit ridbar länge till... så, håll koll på din zaldi så är det en bra sadel.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
977
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
651
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 001
Senast: villhöver
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 215
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp