wtf

Trådstartare
du är ju ett rått-freak :D
så jag tänkte bara fråga en sak...
jag köpte två st råttor (flickor) från en djuraffär för flera år sen, de var väl fullvuxna skulle jag tro... och de satt i varsin bur.
men hur jag än försökte så gick de inte att få tama! den ena fick ungar efter ett tag och betedde sig då som en riktig rabiesråtta :crazy: hon måste ha lagrat sperma för hon hade inte varit i kontakt med en hanne på länge...
jag lessnade på att dom var bitska å jävliga så jag lämnade tillbaka dom efter ca 1 månad...

kan man inte få tag på tama eller lätt tämjliga råttor på djuraffärer? eller ska man köpa från en privatperson som har hanterat de små liven lite grann?

hur ofta bör man göra rent? kan man bada dom?

hehe, lite okunnig :p
 
Sv: zebran!

Bäst är ju helt klart att köpa från en reggad uppfödare. Då är de inte bara hanterade utan man har ju även koll på stam, sjukdomshistoria, gener osv. Sen har man ju alltid uppfödaren att vända sig till om man behöver hjälp förstås :-) Finns register över reggade på http://www.srs.st fast om det är hela registret vet jag inte. Annars går hela att beställa i deras shop.

Beror på bottenmaterial, burstorlek, kön, antalet råttor... Bara att prova sig fram, själv gör jag iaf rent varje vecka ungefär.

Jepp, går hur bra som helst att bada! Men tänk på tempen och att de ska torka bara, och inte massa shampoo i onödan eftersom det torkar ut fettlagret eller hur det var *virrpanna för tillfället*
 
Sv: zebran!

hehe okej :)
det är väl inte aktuellt med en rådis nu, men senare, när jag flyttar så kanske det blir nån... :pv *hoppas sambon går med på det* ehehhe
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp